|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, har fått göra ny användare här då jag har varit medlem för säkert 10 år sedan, kommer inte åt mitt gamla konto längre..nåväl ja har en liten fråga angående min nyinskaffade bmw 525 tds e39 -00, de är så att jag har varit tvungen byta diesel pumpen i den. så min fråga är hur nollar man motorn så kam och vev och pumpen står rätt, finns de markering på pumpen el går de å få tag i någon skiss på hur allt står i noll. bilen gick konstigt innan å förra ägarn har varit å pillat där så ja vill se till att allt står nollat innan ja sätter dit bröstkåpan å de igen :) vore djupt tacksam för lite hjälp. MVH Henrik | |
| Eftersom att du skriver att det är frågan om en -93:a,dvs förmodligen en Eu3:a. Så har den förmodligen en konvnentionell isnp. Det du skriver,stämmer i stor utsträckning. De auktoriserade BMW verkstäderna har nog inte den rätta kompetensen kvar längre i mekanisk kunskap. Hör med några El&Diesel verkstäder,om de själva saknar kompetensen,så är det troligt att de vet VAR du skall kunna få hjälp. | |
|
Läste lite fel där. En E39:a 00:a Då KAN det vara en sen konventionell insprutning med eltiming insprutare ( funtionellt sett ett commonrail tänk) fast med betydligt lägre systemtryck och nästan lika dyra injektorer). Hör med några El&Diesel verkstäder... |
|
|
här finns en del att läsa, jag valde bara en sida som kanske inte visar hela proceduren: Länk FAF |
|
|
de är det vanliga dieselsystemet som i 525 tds motorerna som satt i e34 med ställverket och hela kånkarongen, men ja ska ringa runt lite till några el å diesel verkstäder, att ja inte tänkt på de :) tack för svaret FAF tack för länken:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.