AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.084

Skärmljus inställning

Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Har ett litet irriterande problem med min kupe ljus .
Problemet består av att när jag börjar backa i garaget display ljuset är som det ska vara,men med tiden blir ljuset i display blir mer och mer mörk. (dimmerfunktion)Men när man backat hela vägen display blir så mörk att min backkamera blir nästan oanvändbar när man mest behöver den. Helt enkelt den dimrar för mycket.
Har provat att ställa in ljuset på två sett utan framgång.
Den första är ratt vid ljus vredet men den dimrar bara instrument panel inte skärmen.
Andra är inställning i idrive. I fiken ljus kan man välja sport eller standard. Båda är på max ingen förbättring.
Frågan är finns det någon anat sätt att öka natt ljus i skärmen?
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Det är möjligt städa in ljus på skärm, head up display och kupé belysning i idrive. Minns inte helt hur jag gjorde men tror det var under inställningar. Annars kan du justera när kameran är på. Finns på en flik på vänster sida av skärmen. Du måste dock se till att det inte är sorround view men endast backkamera.

Crille
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Tack Crille!
Ska prova gå in i HD meny. Meddelar om jag hittar något där.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
I head up display menyn finns det ljusinställning men den påverkar bara den ingen idrive skärm. Under inställningar finns det flik ljus och där finns det sport option och standard. Under båda option kan man justera ljuset och båda ställer jag till max men det blir ingen bättre.
Den som jag vill komma åt är att höja ljuset i display bara när det är mörkt till ex när man kör i tunneln, garage eller liknande alltså att den dimrar lite mindre.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Inställningar - Control display - natt belysning.
om någon skulle behöva det;-)
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Tack för denna info falsterbo men min fråga var
Finns det någon annat sätt att öka (reglera) natt ljus i skärmen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.