|
|
|
|---|---|
|
Jag har en vän som har en BMW 318i 1999 som ej startar, han försökte lösa problemet genom att byta startmotorn, men det har ej hjälpt. Han tappade även bort en nyckel och fick fixat en ny, sen saknar bilen en kamaxelgivare. Bilen är helt död i startläge, någon som vet vad det kan vara, är det något simpelt eller kan det vara ett stort jobb att fixa? | |
|
Hej, Om du söker på "startspärr" under 3-serien med sökfunktionen högst upp, får du många tips. En av trådarna här: Länk En ny nyckel måste initieras i / "paras med" bilen, innan den kan användas. Anvisningar finns i instruktionsboken (tror jag), annars här på AP. Sök på t ex "nyckel NEAR initiering" eller liknande. I o f s kanske bilen startar utan kamaxelgivare, fast jag är osäker på det. Men det är onekligen att välja den svåra vägen. /Lennart |
|
|
Ska kolla upp länken, jag ber min vän att prova para nyckeln med bilen om han inte redan har gjort det och han ska ut och fixa en kamaxelgivare till bilen för att se om det kan strula. Uppdaterar här för om något ändras på bilen! Tack! |
|
| Måste ha kamaxelgivaren, annars helt död. | |
|
Lenwib, "parningen" av nyckeln är endast för fjärrfunktionen. Har inget med startspärr att göra. Det sköter chipet i nyckeln som inte behöver batteri. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack, Ola! Men till nästa gång har jag nog hunnit glömma bort det. Så du får vara beredd att påminna igen... ☺ /Lennart |
|
|
Inga problem, Lennart! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.