AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
40.014

BMW 540i G30/31 Uppdaterad info: Beställning, Produktionsvecka. Leverans.

Sida 6 av 11
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Beställde min för nån dryg månad sedan, 75 bilar före i kön fick jag veta idag.

Inget nytt gällande produktionsökning heller.
Ba
20
Bavve
BMW 540i X G30
Beställde en 540i X G30 för två veckor sedan och fick först ett muntligt besked att det kan ta upp till ett år men sedan när ordern lades in fick jag produktionsvecka 6 nästa år direkt. Så det verkar stämma att för G30 har leveranstiderna kortats betydligt ner till ca 5 månader!
BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Bavve: Hmm... lustigt. jag beställde för...4veckor sedan cirka.. Inte fått någon info alls
Hela 540i G30-kön är nu tydligen avbetad, så det är endast på G31 Touring som problemet ligger. Väntas ny info senare i veckan.

/Anders
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Varför säljs inte denna? Länk
BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Lus:
Kanske för att för samma pris kan man beställa en ny med innovationpaketet.
Sen är det väl lite individuellt, ska man betala 700k för en bil så kanske man vill ha rätt utrustning för t.ex mig, inga skinnsäten, står inget om stereo. etc

Med känsla: Intressant! Inte hört något än dock
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jo, kanske är den inte helrätt utrustad, men när BMW aldrig levererar och denna varit ute till försäljning minst ett par månader..
Br
48
BrDanne
F11 535IxT - 15
G31 540IxT (beställd)
fick just info om att min G31 (beställd slutet maj) är låst för produktion i Dec. Vidare så sa min ÅF att ALLA G31 540 i kö nu har blivit lovade produktion senast Jan så glada nyheter mao om det stämmer:)
Ja idag skulle det ju komma news fick jag höra i början på veckan. Det låter ju bra.

/Anders
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Innebär det att bilen är klar i Januari, eller att det är dom normala 8-10v som räknas därifrån?

@BrDanne Fick du ett ungefärligt datum då eller?

Br
48
BrDanne
F11 535IxT - 15
G31 540IxT (beställd)
fiske & bilar

Jag fick en produktionsvecka och sedan 4-5v från det till lev. Som jag förstod det så var det produktion senast i Jan för samtliga i kö, sen får man väl räkna på 4-5v till lev

D
Januariproduktion borde ju innebära leverans absolut tidigast slutet på feb, men troligen mars.

/Anders
Le
8
Leonardgren
540i Touring -18
A1 Sportsback -16
BrDanne: Tyvärr stämmer det inte. Beställde min 540i G31 den 25:e augusti och den har fortfarande status 47 vilket innebär att det är obekräftad produktionsvecka. Däremot är det väl rimligt att anta att det börjar brännas nu när du har fått produktionsvecka I december bekräftat.

Br
48
BrDanne
F11 535IxT - 15
G31 540IxT (beställd)
Leonard-- det min ÅF sa var att bmw gett besked om att alla G31 540 i kö skulle byggas senast i Jan. Min ligger tydligen i dec och är därmed prod planerad. Ledsen om jag var otydlig. Kan såklart inte garantera att denna info stämmer men det var det jag fick från ÅF idag..
/D
När beställde du Danne?

/Anders
Br
48
BrDanne
F11 535IxT - 15
G31 540IxT (beställd)
Anders, jag beställde i slutet av maj.
/D
Le
8
Leonardgren
540i Touring -18
A1 Sportsback -16
Fick ett mail ikväll från ÅF och nu har han ändrat sig. Det är tydligen januariproduktion som gäller för alla i den svenska kön!

Hej,
Är det någon här på forumet som själva vill, eller vet någon annan som vill ha en 540i xdrive G30 utan att vänta på leverans?? Det är en Ultimate edition, alltså är den i princip fullutrustad från början. Därtill har den några ytterligare tillval såsom aktiv integralstyrning, carplay, dynamic damper mm.
Färgen är Bluestone metallic, klädsel exklusivläder mocca.

Om det är en sådan ni vill ha har ni tur, jag har nämligen förmodligen en över...Den har rullat 250 mil och är självfallet helt i nyskick. Köpt på BMW här i Sverige. Den går dessutom utmärkt att leasa, den är alltså inte momssmittad. hör av er om ni vill veta mer!
Varför vill du sälja Lunne?

/Anders
JAG vill inte sälja!😃 Det är en tjänstebil på vårt företag som blivit över för en person hos oss har fått ändrade förutsättningar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.