AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
40.005

BMW 540i G30/31 Uppdaterad info: Beställning, Produktionsvecka. Leverans.

Sida 5 av 11
BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Menade G31 var duktigt mycket längre!
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Då kom den stora dagen med hämtning av G30 540i.
Var nere hos ÅF, där vi gick igenom bilen, fick nycklarna och tog en liten sväng!
Den går väldigt tyst och behagligt jämfört med lånekärran 320 GT.
Ska försöka jobba mig igenom alla inställningarna imorgon och återkomma med liten rapport och kanske någon bild.

Behöver jag säga att det känns jäkligt bra!

/// Mårten
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Blir antingen en sömnlös natt eller så kommer John Blund,
Grattis så in i h-e...
Lunne: Hur går det med den analoga klockan? På vissa marknader verkar M-sport ta bort den analoga klockan from. Juli-produktion. Detta stämmer dock inte helt då jag får in den analoga klockan via Navigatorns meny+options, men den visas endast tillsammans med en kartvy. Lite knepigt kan tyckas - har dock inte spenderat så länge på det hela. Den vanliga klockan är fortfarande vad jag kan se digital.
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
AnderZ007:
Tackar Sov som en stock.
Har provat lite mörkerkörning med adaptiva led ljuset, som jag upplever klart bättre än gamla F11. Dessutom fungerar IAS styrningen över förväntan, klart beroendeframkallande på slingriga vägar, samt lugnet vid riktningsförändringar på motorvägen.
Lite funderingar:
Jag får upp analoga klockan på split-view, däremot kan jag inte växla digitala klockan på utökade multifunktions displayen där mellan varvräknaren o hastighetsvisaren.
Det är där buggen finns vad jag förstår?
Måste kolla med ÅF imorgon.

Övrigt går bilen otroligt tyst!

/// Mårten
Hej 332 och Mårten,
Det stämmer, det är klockan mellan varvräknaren & hastighetsdito jag menar. Den analoga i control display får jag också fram om jag har den i splitscreen mode. Det skall tydligen gå att få tillbaka möjligheten att växla mellan digitalt/analogt i kombiinstrumentet med hjälp av en uppdatering..

Jag har kommit överens med min ÅF om att dom skall fixa den uppdateringen av min bil i samband med att jag byter till vinterdäck inom ett par veckor. Dom behöver enligt honom ha bilen sannolikt över natten.. fattar inte heller varför det skall behöva ta sån tid för en uppdatering... Hursomhelst, det skall bli spännande att se om dom får till det...

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Angående frågan varför det tar sådan tid är för att BMW kan endast uppdatera hela bilen i ett svep, inte modul per modul som vi amtörer kan. För att få tid att göra det på din bil vill de säkert ha den över natten för att inte uppdateringen ska uppehålla en viktig lyft/verkstadsplats under uppdateringen (som tar ett par timmar).
Ok, det låter logiskt.. !
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

nja,både rätt o fel LUS
expert mode ,vissa moduler kan man välja seperat,det beror på vilken modul som skall uppdateras..
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

BMW behöver inte uppdatera hela bilen,om det inte behövs,eller om det är "rätt" modul som uppdateras,då uppdat man bara den modulen..kanske skiljer från åf till åf..

det gör det ju på allt annat:)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det kan säkert skilja, men det enklaste för dem är att plugga i bilen, gå därifrån och låta den få alla ”rätta settings”, komma tillbaka senare, glömma allt och gå vidare.
On
114
Onelife
118i -18 F20
540iX -18 G31
Ingen som hört något nytt om kvoter för nästa år?
Var inne hos min säljare igår men han hade inget nytt förutom att det ska vara flera som har hoppat av.
BM
128
BMWKBA
Helt tyst!
Lustigt, en på bimmerfest i UK beställde sin 540iX G31 den 13e Oktober, och har nu fått ett bekräftat datum cirka 10 december (prod. datum)
Br
48
BrDanne
F11 535IxT - 15
G31 540IxT (beställd)
Var inne hos ÅF idag för lev av min frus bil, frågade ang min G31 540 (beställd i sluetet av maj), inget nytt ang G31 däremot så sa han att SAMTLIGA G30 540 som ligger i kö för Sverige plötsligt rasslat igenom och blivit produktionsplanerade... vet inte om det stämmer men ni som beställt G30 borde veta om så är fallet ?

Han hade ingen aning om varför... min egen gissning är att USA börjar mattas av och därigenom kan man trycka igenom G30, G31 säljs inte alls i USA.... kanske helt ute och cycklar men en gissning.

Blev påkörd för en vecka sedan och har en ny MB E klass som hyrbil, en 220 så ingen värsting men den ger ingen mersmak alls så håller nog kvar min beställning men börjar bli bra trist att det inte rör sig....
BM
128
BMWKBA
BrDanne: Jag har inte hört något, jag ska ändå lägga till lite prylar på min G30, så kan fråga samtidigt
Ma
9
MaFr
G30 540iX -18
G30 540iX
Beställd i mitten av maj, ca v19-20
Är tillverkad och på väg till ÅF nu.
BM
128
BMWKBA
Härligt MaFr!

Själv har jag precis hämtat mina 20" 636 Orbit Grey fälgar :D

Ingen bil dock...
Ma
9
MaFr
G30 540iX -18
Mina sommarhjul har legat i garaget sedan juni :-(
Lär inte sitta på bilen detta år
BM
128
BMWKBA
Har du också köpt andra fälgar? Vilka? =)
Ma
9
MaFr
G30 540iX -18
20" Veemann VC7 från Wheelfit
9x20 ET 32
10x20 ET 45

Jens på Wheelfit har varit bra.
Snabb, trevlig och flexibel.
Rekommenderas

Länk

Länk till en bild på likvärdig: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.