|
|
|
|---|---|
|
Hej! Pratade med Mattias på PEAN, och han föreslog StopTech bromsbelägg som en bra motsvarande till orginial men lite bättre. Jag undrade om slitagevarnaren, om de passar till BMW orginial, och han visste inte på rak arm, dock hade beläggen uttag för slitagevarnare, men om det går att använda orginialkabel eller hur det nu ser ut. Vet ni hur det fungerar? Är det bara att koppla in som på BMW orginial? Tacksam för svar | |
|
Hej! Jag köpte deras PFC z-Rated. Ett sportbelägg som skall vara lite bättre än orginal och som skall fungera några varv på bana också. Där passade allt som det skulle. Det enda negativa är att beläggen gnisslar lite vid vanlig körning precis innan man stannar. |
|
|
Hur monterar man slitagevarnaren? Direkt på belägg eller? Måste man köpa nya slitagevarnare när man byter belägg? Jag har aldrig bytt belägg på M3an själv utan lämnat in förra gången. Tänkte byta själv den här gången. Tacksam för hjälp |
|
| Då mina slitagevarnare inte var slitna så bara drog jag ut dom ur belägget och tryckte in dom i det nya. Det sitter ett clips eller liknande som håller givaren på plats i belägget. Jag hade inga problem alls utan det var enkelt att byta. Det finns några filmer på youtube som visar hur man gör och vad man måste demontera för att komma åt om man är tvungen att byta slitagevarnaren. | |
| Slitagevarnaren passar i StopTech beläggen i org oken, har du ingen varning för att byta bromsar så kan du använda samma som satt på. Fick dock tips om att vara väldigt försiktig med kontakten och sladden då den kan vara ganska känslig. | |
|
Jo, jag fick en varning om att beläggen var snart slut. Nya slitagevarnare måste inhandlas. Tack för förvarningen, ska vara superförsiktigt. StopTech belägg beställd. Passar min stil bra. Kör ingen bana, endast gata. Dock sa Mattias på PEAN, att de tål bankörning lite bättre än org. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.