|
|
|
|---|---|
| Hur vet man om man har RPA (FTMS) eller RDC (TPMS)? Enligt Länk har man RDC om man har metallventiler vilken min bil har men det är en BMW X3 2013 20d F25 och kravet på RDC kom väl först 2014. | |
|
Fanns som tillval innan det. Kan du läsa däckstrycket i iDrive? Om ja TPMS annars nej. Är ventilerna silverfärgade så tyder det på TPMS-ventiler. |
|
|
Fanns som tillval innan det. Kan du läsa däckstrycket i iDrive? Om ja TPMS annars nej. Är ventilerna silverfärgade så tyder det på TPMS-ventiler. |
|
|
Och i min 530 (F11) som har TPMS kan man föutom trycket också läsa av temperaturen i varje däck. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
| Nej, jag har bara RPA. Då kan jag köpa billigare fälgar! | |
| Det har inte med fälgar att göra, alla fälgar kan användas till båda system men TPMS ventiler är ganska dyra! | |
| Hur har du lyckats med att läsa ut däcktemperaturen? Fulhack eller är det något som man kan göra själv i iDrive eller liknande? | |
| Jsn: går att koda med Carly. Vilket jag gjorde idag men det va ju inte lönt eftersom jag inte har tpms. Tempen och lufttryck kan du se. | |
|
I mitt tillval av TPMS (2011) ingick temperaturavläsning. Inget fulhack här inte. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.