|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu är det dags för den första riktiga BMW:n (har kört Mini tidigare). Jag är mycket förbryllad över stolar dock - vilka tillval ger eljusterade stolar? Jag har provkört flera 3-seriebilar från de senaste två åren och förvånansvärt få har elmanövrerade stolar. Det är för mig ett klart måste för det har jag haft sedan 2004 i alla bilar (Saab, Volvo, Mini). Märkligt nog har ingen av de i övrigt fullsmetade 320D GT jag provkört haft det. Jag vill helst ha sportstolarna men så klart elektriska. | |
|
Tillvalet är elektriska stolar. Det kommer inte av något annat tillval som sportstolar eller svankstöd och är relativt ovanligt. Varför är elstolar viktigt för dig? |
|
|
Misstänker att det är elstolar med minne som är vad TS egentligen söker? /Masten |
|
|
Elstolar med minne ingår inte i något paket och därför är det en relativt ovanlig utrusning. Jag har mycket utrustning på min bil men inte elstolar, vilket även jag saknar eftersom vi är flera som kör bilen. |
|
| Vill du ha elektriskt justerbara framsäten får du nog beställa en fabriksny bil. Som tidigare nämnts är det väldigt få 3-serier som har det tillvalet. | |
| Tycker det är skrattretande att BMW envisas med att ta betalt för svankstöd. | |
|
Gaspo, lite irriterande är det. Samtidigt känns det som om det finns avsevärt dyrare och mindre viktiga tillbehör än svankstöd så jag svalde de 3' utan att fundera allt för mycket. 20' för navigatorn sved mer. |
|
|
@Grelle jo hade jag köpt ny BMW så hade jag svalt dom pengarna också. Men det är ändå 3k för något som e standard på i princip vart o vartannat bilmärke. Ja 20k för en navi det e pengar det! 6k till polarens Peugeot ;-) |
|
|
gaspo: Visst är 20k dyrt för en navi i dessa dagar men min erfarenhet är att de med billiga navigatorer också levererar skärmar med kass ljusstyrka och ett gränssnitt som är allt annat än användarvänligt. Prövade t.ex. idag en Passat Alltrack av senaste snitt. Det var svenska på menyerna i kombiinstrumentet men valde man touchskärmen på mittkonsollen så gick det inte att få svenska där (fanns en massa andra språk att välja dock). Så jag betalar nog glatt mellanskillnaden, till Gran Tourern valde jag Navi Business för 8600 kr. Det tycker jag var prisvärt! |
|
| Jag får hålla mig till mobilen o google maps,funkar klockrent ;-). Men hade man haft möjlighet så hade man ju med glädje valt massa trevliga finesser i en ny bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.