AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.347

Noll respons vad är fel?

Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Försöker hjälpa min far att sälja sin bil. Vad har jag gjort för fel? Ingen respons alls på annonsen..

Länk

Hej! Det är fortfarande semester för många så därför kanske det är svårt. Annars tror jag att det är bättre att ha flera bilder i blocketannonsen. Mer fakta över färg och utrustningspaket. Jag gillar inte när ratten är snedställd på bilderna men det är mm personliga åsikt. Vet inte om jag har fel men den känns lite dyr...

Lycka till!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kommer ihåg när jag sålde min E61:a för några år sedan. Lade in en annons i slutet av juli....knäpptyst. Först en bit in i augusti började folk höra av sig och jag fick till slut det jag ville för bilen.

----
BMW CS/SC #6212
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Tack för tipsen. Ska uppdatera under kvällen.

Vh
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Skriv i annonsen om bilen är svensksåld.
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Första ordet i annonsen ju..
Försök lägg lite mer tid på visningsbilden, ta den gärna snett framifrån som bilhandlare brukar göra. Sedan behövs även bilder på interiör och runt om. 5 bilder totalt brukar räcka. First impression last som det heter :-), det är här som man fångar intresset.

Oftast brukar iofs noll respons bero på ett för högt pris - rätt pris gör att bilen säljs oavsett månad. Men jag har dålig koll på 5-serien och hur värdet är.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Det är väl egentligen inget fel på varken annonsen eller priset.
Om man är intresserad så nog orkar man surfa vidare till länken där det finns mer bilder.

Priset, ja jämför vad det kostar att köpa motsvarande ny så är det rena klippet.
Och kollar man på t ex. bilpriser.se så ligger den helt Ok.

Men visst är det så att semestertider innebär att det är stiltje på bilköparfronten.

Frågan är bara om inte denna bil trots allt har väldigt få köpare, Sedan och relativt mycket pengar för de flesta.
De som har pengar har nog så pass god ekonomi att de hellre köper nytt eller ännu troligare att de kan ta ut en företags/förmånsbil.

Ni får väl helt enkelt se vad som händer i nästa vecka när de flesta börjar jobba igen.
Pi
96
PinnenX
325i-05
Definitivt fler bilder direkt i själva blocketannonsen!! Dels är länken till bilderna i annonsen inte klickbar dels känns själva adressen den länkar till långt ifrån seriös.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Adressen är en Microsoftadress, de ser ut så.

Vad gäller bilen så är problemet att oerhört få har den typen av pengar kontant att lägga på en begagnad bil. Bilder, länkar osv är sekundärt. Över 90% av nybilsförsäljningen är lån eller leasingfinanserad och då ligger vi på samma snittpris ungefär.

-------
//Lövet
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Annonsen är seriös och jag ser inga problem att länka vidare till bilder som är bra.

Men antalet köpare på något år gammal begbil för i 400 tkr regionen är få. Allrahelst de som köper av privatsäljare, utan möjlighet till byte och utan enkel och snabb finansiering.

Därför får du ha tålamod och räkna med att det tar tid. Allrahelst i semestertider när de flesta gör annat än att leta bilar. Ett sätt att få fart på försäljningen är givetvis att sänka priset. Men det vill du knappast.

Ett knep kan vara att lägga in så man får träff på 520d/530d vid sökning. Chansen är då att en som letar en sådan ser din annons och inser att man får mycket mer bil till inte helt orimlig merkostnad.

Ha tålamod och lycka till!
Pi
96
PinnenX
325i-05
@Andreas

Vad adressen är eller inte är spelar väl mindre roll. För mig handlar det om hur adressen presenteras. Som det är nu när det knappt går en dag utan att det skrivs/pratas om diverse IT-intrång har jag en känsla av att det finns en o annan som tvekar att följa den länken....

Fast hur svårt är det att finansiera en bil idag hos banken om man har ett jobb? De gånger jag sålt lite dyrare bilar har köparen haft lån färdigt och klart. Det har varit mycket smidigare att sälja en nyare och dyrare bil än att försöka sälja en äldre bil i 30-50kkr klassen. Det är här man hittar kunderna som inte får lån någonstans och som samtidigt i många fall saknar både vett och etikett (bestämmer tid men dyker aldrig upp eller "jag skall ha bilen för 30kkr men jag vill gärna att du servar den, lackar om den, byter alla däck och sedan reserverar den i en månad tills jag får pengar...) :-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kanske undersöka hur mycket det skulle kosta att sälja via firma?

----
BMW CS/SC #6212
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Hej

Vill tacka alla som tagit sig tid att ge tips och skriva. Jag har uppdaterat annonsen lite. Hoppas det är bättre. Överväger långsiktigt KVD eller liknande med reservationspris om bilen ligger kvar i en månad. Vad tror ni om detta, är det ett bra alternativ?

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Kolla vad Riddermark ger för den.. Jag sålde precis min 535:a till dem
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Kanonfin bil och bra bilder. Tyvärr lever vi nog i ett MSport- och Kombi- törstande land där denna bil blir en liten uddafågel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.