|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Provsatt en sportstol igår och tyckte man satt som en inpackad sillajävel och var inte imponerad. Tog med damen i hemmet idag för att se om hon gillade stolarna ( annan bil) och hon tyckte dom var fantastiska. Jag satte mig också så klart och dessa stolar var betydligt bättre än dom jag satt i igår. 2014 igår, 2016 idag. Ska bäl dock vara samma stolar? | |
| Vad jag vet så är samma stolar. Men du kan ställa bredden på stolen med luftkuddar. Om du inte är medveten om det kanske den första du provade var för tight inställd till din kroppsfigur. Och den idag var mer utsläppt. | |
|
Jag ställde in allt som gick att ställa in, även luftkuddarna på sidan. Hursomhelst var stolarna idag mycket trevliga att sitta i. Dessutom var det mer plats bakom mig i bilen när vi provsatt en 320 än vad det var när vi provsatt en 520. 5-serien borde väl vara längre även vad gäller benutrymme i baksätet? Kan väl vara så att man sitter mer engagerat i en sportigare modell. |
|
|
Troligen inställningen av sidstöden! Det ska vara samma stolar oavsett årsmodell. Möjligen att klädseln kan skilja mellan årsmodellerna. Upplever F3x-sportstolarna som betydligt mer rymliga än dito i E9x-serien. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hur är det att köpa bil som gått som leasing? Hittar ju en del såna på marknaden. | |
|
I princip allt som säljs begagnat (70-80% beroende på modell) är leasing/hyrbil/demo så det är väldigt svårt att undvika. Personligen har jag inga som helst problem med det. Det är bara snack att tjänstebilsförare struntar i sina bilar. Möjligen hantverkare/pool/hemtjänstbilar osv men föraren är numera i många fall ansvarig för restvärdet så de sköter bilen lika bra som en privatperson. ------- //Lövet |
|
|
Har inte heller några problem med fd. företagsleasingbilar. På plus-sidan finns att de flesta leasingbilar lämnas in på auktoriserad verkstad för minsta lilla problem. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Flera företag som leasar bil till anställda har krav på at bilarna rekondas på firma årligen för att bibehålla acceptabelt restvärde. så att en leasad bil skulle misskötas tror jag inte heller på. Dessutom är ju service fri på nya bilar så varför skippa den? Tror även skött service kravställs både av betalande företag och utleasande företag för restvärdets skull. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
Det är tämligen ovanligt att det slarvas med service på leasingbilar numera (så länge vi pratar "riktiga" bilar och inte skåp, pickisar, hantverksfordon osv). Anledningen är att alltmer leasing är operationell (=leasinggivaren står för restvärdet) och då är det ett krav i leasingavtalet att bilen servas enligt plan på auktoriserad verkstad. Inte sällan är det dessutom inkluderat i leasingavgiften. ------- //Lövet |
|
|
Hade äntligen tid över utan ungar idag att åka och prova med barnstol i bilen. Finns ju inte en möjlighet att ha en 320 om man vill sitta HF med en barnstol HB. Riktigt trist då jag är rätt sugen på en 320d. Kan väl tänka om och ha barnen HF och HB, så får se hur det blir. |
|
| Bakåtvänd stol är svårt om det inte är typ den minsta på marknaden och en kortare person i framsätet. En 5-serie är dessvärre inte så mycket större, min sambo är 170 och satt inte mer än ok med en bakåtvänd stol bakom, iofs en av marknadens största. | |
| Vi har en Britax Hi Way 2, som ska vara en av dom mindre på marknaden. Nu var jag iväg och provade själv, men kändes som det var behövligt att flytta stolen fram i instrumentpanelen för att få in stolen i baksätet. Inte ens en kort människa sitter bekvämt där. | |
|
Köpte för ca 2mån sedan en 320da xdrive -13 en fd leasingbil som körts långa mil. nyligen gjord service osv osv. har bla. helskinn sportstolar automat xd park fram/bak ej kamera bluetooth prof stora hifi panorama el-drag det enda jag kan känna saknas är adaptiv farthållare med skylt och lane-assist men det är ändå det enda. (förutom ca 300hk till) Det tips jag fick av en vän på BMW var att inte acceptera gula markeringar i serviceboken, då detta stänger alla möjligheter för framtida goodwill om något skulle inträffa. Vi har nu en Besafe izi go modular HB och min svåger på 190cm har inga problem att sitta bekvämt HF. så det har jag känt är generöst nog. min bil har leeder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.