|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tror, efter en timmes googlande, att det kallas hasplåt. Det jag syftar på är plasten som sitter längst under, längst fram. Det verkar vara en stor del som går bakåt en bra bit, det som är sönder är plastdelen längst fram. Längre bak är det någon slags hård filt. Är det så det kallas? Vet någon vad sånt kan kosta att byta ut hos verkstad på ett ungefär? Antar att det inte går på försäkringen? MVH Kajsa | |
|
Tänker du på det stora plastskyddet undertill (sitter på de allra flesta bilar idag) så kan de bli hårt åtgångna om bilens förare ger sig ut på väldigt ojämna (skogs-)vägar eller kanske parkerat så en större sten tryckt på den. Mycket vanligt att dessa är spruckna någonstans, till slut så dimper de ju ner i backen. Är den i plast är bytet mycket enkelt. De brukar vara en främre och en bakre del, som är ihopskruvade. De kostar under 1000-lappen per styck och byts på 10 min. Iom att det inte rör sig om så mycket pengar finns ingen anledning att ringa sitt försäkringsbolag. |
|
|
Försökte fota lite, det är alltså det här jag menar. Synd att man behöver byta allt när det bara är en del av det där framme som är trasig. Men allt verkar sitta ihop ändå. Länk Länk Länk Låter bra med priset iallafall, tack för svaret :) Hade föreställt mig 6-7000. |
|
|
Undrar om det kan vara denna delen? Svårt att se på bilderna. Länk |
|
|
Nr 4 här. Länk |
|
|
Länk Så svårt att säga. Har jag ens en sån del? Hör ju isåfall ihop med en sån stor del... Har försökt kolla på bmws reservdelssök men hittar ingen del som ser ut som jag trott så kan ju lika gärna vara den. |
|
|
Går filmen att se? |
|
|
Fler bilder: Länk Länk Det kanske kan vara den du länkade. På första bilden ser du såna smala plastgrejer som håller ihop den större plasten. Den har gått av på flera ställen. |
|
|
För egentligen ser det inte ut som att den sitter ihop med "hasplåten" utan mer bara håller uppe den med hjälp av skruvar och en skena. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.