AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
924

Fälgtvätt, bruna fläckar.

al
13
alf108
BMW 320i -97
MGB Roadster -63
BMC Mini Pickup -68
Har dom klassiska bruna fläckarna på fälgarna som jag nästan fått bort genom att gno med fälgtvätt och scotch-brite. Någon som vet hur man avlägsnar dom helt utan att behöva lacka om. (absolut inte swinto)

Alfonso
Har du provat med lackrengöring och rubbing?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lika löser lika heter det.
Man får lösa asfaltsfläckar med t ex kallavfettning och inbränt bromsbelägsdamm med till exempel en kraftigare fälgtvätt, t ex Turtle. För info till nästa gång så repar scotch-brite så inget fel begånget. Hur lustigt det än må låta så du kan prova lite majonäs och se om smutsen släpper, kostar inget att prova. Stryk på tunt och låt verka en stund. Spola och ta lite schampoo eller diskmedel och tvätta rent. Upprepa om det inte löser sig. Rapportera om det fungarade.
Det viktigaste oavsett medel är att smutsen får lösas upp och att man inte lägger med på när det finns vatten på ytan som späder upp produkten man lägger på.
Mvh
Asken
Prova med clay alltså syntetisk lera! Jag fick bort kraftigt inbränt bromsdamm med clay!
al
13
alf108
BMW 320i -97
MGB Roadster -63
BMC Mini Pickup -68
Ja majonnäs måste jag prova, och då antar jag att det inte är lätt-majonnäs! Ha ha ha....Rapport kommer!

Alfonso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.