|
|
|
|---|---|
| Min vänstra backspegel gick sönder häromdagen i fästet mellan själva kåpan och fästet som man skruvar fast i dörren. Går det att köpa nya backspeglar? Någon som har ett gott råd om vad jag borde göra? | |
|
Köp den här: Länk Men snabba dig innan den försvinner |
|
| Sorry, det är kanske bara kåpan, men ring och fråga ifall de har övriga delar | |
| Jo jag har sett den. Men är det hela? Känns som om jag borde ha foten också. | |
|
Det verkar tyvärr bara vara kåpan. Foten går sönder, det är vanligt, jag har själv bytt min till en begagnad. Obs Fotens längd och vinkel är ej densamma för vänster resp. högerstyrda bilar. Se till att den begagnade delen du förhoppningsvis hittar tillhör en vänster styrd. Jag antar att även din är knäckt uppe i den silumin-del som sitter bakom glasets motor. |
|
|
Detta är ett vanligt problem vilket innebär brist på begagnade delar. BMW säljer endast kompletta speglar till ett svinaktigt pris. Därför har någon i Tyskland startat en firma där han renoverar /lagar Z3 speglar. Han beskriver att skälet är just att delar saknas. Jag hade förmodligen kontaktat honom, du har inte många alternativ. Se Länk Han verkar tillverka nya delar, exempelvis är foten tillverkad i plast. Förmodligen kan du kommunisera med honom på engelska, en av sidorna hur spegeln demonteras är på engelska. När du ser hans priser skall du vara medveten om att normalpris för en begagnad backspegel är ca 1000 - 1500 kronor. Han tar för insats med sockel 112 EUR + Europatillägg 15 EUR |
|
|
Hej! BMW kan leverera nya olackerade speglar. Pris i Tyskland 260 EUR + 16 EUR i frakt. Det innebär ca 3500 kronor hos BMW i Sverige. se Länk och välj din bil. Ett annat alternativ är en reparationssats från England, Länk Pris ca 100 pund. Själv hade jag nog satsat på England. |
|
| Tack. Den där reparationsvarianten från England verkar ju lovande. | |
|
Och foten kan lackas snyggt efter maskering! Jag lärde mig en knep med spraylack för att få ett bra resultat! Lägg på grundlack lämplig för plast. Vänta länge så att det blir torrt. Spraya totalt 4 lager färg, varje lager så att det åter ser fuktigt/vått ut, vänta 5 minuter mellan varje lager. Efter sista färglager, vänta 15 minuter, lägg därefter på klarlack, vänta 5 minuter, nästa lager med klarlack. Klart. Resultatet blir proffsigt. |
|
| Då har jag beställt den där ersättningssatsen från england. Känns bättre än att betala 3300 kr för en olackad spegel av BMW... Tack för tipset. | |
| Kul med feedback. Berätta sedan hur det fungerade. | |
| Det funkade 100%. Stort tack för tipset, sparade åtskilliga tusen spänn. | |
| Bra att det funkade. Du är inte den enda som kommer att behöva en sådan spegelfot. | |
| Nej, och snart kommer jag behöva en för högersidan också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.