|
|
|
|---|---|
|
tjenare har börjat krypa sig på ett obehagligt febomen på min kära m5a e39. vid hård acceleration i 1ans eller 2ans växel och när mätaren börjar närma sig 5000varv kommer ett obehagligt vibrerande "under" växelspaken. låter precis som något tar i golvet. obehagligt. men helt vibrationsfri annars.. kan ligga i 50, 100, 150, 200, 250. går så fint och vibrationsfritt annars. men vid hård acceleration så kommer det på dom lägre växlarna. Någon som har ideer? ända jag tänker på är om det finns något växellådsfäste eller motorfäste som kan va dåligt? hardyskivan och stödlagret är ialafall i bra skick. tacksam för svar | |
| Inte ovanligt att man behöver byta växellådsbussningar och motorfästen pga åldern på dessa bilar. Men om det verkligen slår i golvet så är det klassiska felet snarare stödlagret på kardanen. Kanske även dags att byta hardyskivan. | |
|
uppdate: den nya hardyskivan och växellådskuddarna är helt slut. stödlagret har jag ej hunnit kolla upp. däremot va hardyskivan felmonterad enligt pilarna. någon som vet hur trångt det är att byta motorfästena på en m5 e39? |
|
|
Här har du en del info och bilder rörande motorfästena: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.