|
|
|
|---|---|
|
Grabben är intresserad av att köpa en 325a E90 årsmodel runt 05-07. Endast bensinare jag har fått uppfattningen att N52 är bättre än N53. Automat eller manuell spelar ingen roll. M-paket är nästan ett krav , ivarjefall sportstolar och sportchassie Vad skall man tänka / kolla på på denna modellen. Har läst att den elektrika vattenpumpen ger sig , men när på ett ungefär ger den sig. Hur är det med rost. Alla tips är välkomna Saknar E90 på begagnatguiden | |
|
en fråga till hur är det med Xi modelllerna något speciellt att tänka på med 4 hjulsdriften |
|
|
Min pump tacka för sig vid 14.700 mil hade tänkt byta den i januari när den ändå ska få ett byte av olja men han ej så långt :) Nu gick det bra ändå byte termostaten också. Gav 8700 på mindre verkstad för pump termostad samt byte av kylvätska helt okej tycker jag med tanke på vad pumpen kostar. Sen har jag råkat ut för trasigt ac rör vanligt med på dessa gav 6700 på en mindre verkstad med men duktiga på bmw. Trasigt hjulager bak båda men beror tror inte det är något standart fel på dessa säkert med eget fel när man lekt på vintern :) |
|
|
Missade frågan om rost min har klarat sig bra är en 05 men har lite vid handtaget till bagage luckan bara lite ytrost inget som syns. N52 sägs vara bättre motor ja. |
|
|
Vattenpump 15-20 000 mil xi inte olika däckdimensioner så det blir olika omkrets. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hej, Min pappa ska sälja sin BMW 325i sedan som han haft sedan ny, dvs endast 1 ägare/brukare. Tror det är en 06:a. Bilen har dynamicpaket och comfortpaketet med sportstolar med halvläder (helt utan slitage), sportchassi, DTC, PDC bak, ACC, ljuspaket, professional Hifi soundsystem, förvaringspaket, genomlastningslucka etc. Tror bilen endast gått runt 10 tusen. Bilen har stått i varmgarage sedan ny och bilen är väldigt gott skick. Inuti ser den som ny ut, utan några skavanker. Lackan utvändigt är också i väldigt gott skick utan dörruppslag/respor men det finns ett stort MEN och det är att den börjat rosta i de utsatta hjulhusen. Med tanke på detta så tror jag du kan få den till ett bra pris. Vid intresse så kan jag skicka bilder. Med vänlig hälsning Thom |
|
|
Hur märker man att vattenpumpen gett upp stendöd den eller kommer det krypande. Eller att det börjar läcka kylarvatten? Thom blir lite långt att åka till Stockholm Annars så hade det kanske varit intressant , men rost är inte kul Han har mer krav än ovan bl.a. Den skall vara svart eller eventuellt röd |
|
| Hero02, kolla din inkorg. | |
|
vattenpumpen kam ge upp utan förvarning, kolla flera trådar om detta på forumet ABS-kransar kan strula också, de rostar/sväller och ger felmeddelanden på ABS/ASC säkringen till centrallåset ger upp i bland och då kan man intet låsa upp med fjären |
|
|
Min pump gav upp utan förvarning tror jag dem flesta gör gul lampa jag tog mig av motorvägen åkte upp till marieberg sen tog jag bärgare våga inte chansa. Min slog dock aldrig om till rött direkt som det gjorts för många men kylarfläkten gick när jag stanna |
|
|
Det Matthias skriver är med vanligt nu tror jag det var en 10 ampere till den men bmw säger man kan köra 15 så efter jag byte upp mig funkar det klockrent. Böt först till samma ampere funka något år sen gick säkringen igen. |
|
| Härligt , tackar , gött med lite nyttig info | |
| Finns många E90 som är helt rostfria, så det finns all anledning att vara kräsen gällande rost. Gällande utrustning vill jag slå ett slag för m-paketets inredning med tyg/mocca. Har detta i min 328i. Skulle gärna ha denna inredning om jag köpte en E90 325i. Gällande färg får jag nog vara lite tråkig och säga silver eller grå. Svart bil är bara snyggt nytvättad och det tröttnar man fort på att göra inför varje tur. | |
|
tyg/mocca ( alacantra ) är snyggt så länge det är helt. Mörk/mellan grå funkar med. Färg är en smaksak , Svart är nummer ett för mig , silver är en av de tråkigaste men man ser oftast inte skiten på dom. |
|
|
Var det någon drive på lite olika paket. ser många bilar med Advantage , Dynamic och Belysningspaket En hel del bilar runt 15000mil med stor prisskillnad från ca 50000kr och upp. Vad är ett rimligt pris på en bil med ovan paket och rullat ca 15000mil och normalt slitage ? Själv skulle jag tippa på runt 60000kr men samtidigt ser jag sådana bilar som inte blir sålda som ligger i dom trakterna. Får inte riktigt grepp om prisbilden då en del begär närmare 90000kr för -05 och -06 |
|
|
Det blev en 325 -05 Sparkling Graphite Metallic och svart läderinredning. Vattenpump var bytt föra året ca 18000mil , bra historik Tack för hjälpen Bra utrustad Standard options 321Exterior Parts In Body Color 497Centre Armrest In Rear 520Foglights 548Speedometer With Kilometer Reading 851Language Version German Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 2BG Lt/aly Wheels Double 161/mischb 205 Automatic Transmission 226 Sports Suspension Settings 249 Multi-function For Steering Wheel 255 Sports Leather Steering Wheel 302 Alarm System 4AB Fine-wood Trim Burr Walnut 4AE Armrest Front Retractable 428 Warning Triangle 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory 465 Through-load System 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 488 Lumbar Support Driver/front Passenger 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor 522 Xenon Light 534 Automatic Air Conditioning 544 Cruise Control With Braking Function 563 Lights Package 644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. 663 Radio Bmw Professional 7AP Dynamic + Advantage Package 7RS Comfort Package 8SP Cop Control 842 Cold Climate Version 850 Add Fuel Tank Filling For Export 863 Europe/dealer Directory 877 Deletion Cross-over Operation 885 Swedish / On-board Documentation 896 Daytime Lights Function 9AA External Skin Protection |
|
| Kul trevligt bil lämna in bilen till bmw eller någon duktig bmw mekaniker betalade 3 kr å dem hitta inte ens felet året efter var ac tom är som sakt ett ac rör som ärgar sönder med tiden och mycket att ta ner får att komma åt. Men skönt att pumpen är bytt i allafall | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.