|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop! Har googlat ihjäl mig sista timmen, men hittar inget konkret. Råkade köpa en E61 häromveckan. Någon dag efter så dog positionsljuset på ena sidan. Surfade in på ebay och beställde komplett kit till båda sidor. Led lampor med canbus resistorer. Bytte båda sidor idag. Slog igång tändningen och såg att error meddelandet om lampan försvunnit. Vrider om till p-ljus läge och går ut för att titta. Båda sidor lyser fint men slocknar efter 5 sekunder, och då får jag upp felmeddelandet på både hö/vä sida. Vad hände undrar jag? Kan tillägga att de lampor som satt där innan bytet också var eftermarknads. Kan det vara så att motstånden som ingick är för klena? Någon som har en idé får gärna flika in! | |
|
Hej igen. Läst av med Inpa. Och kollat med tool32 ifall det har kortslutit. Men räknaren stod på 0 både på höger och vänster sida. Fick fram felkod 9cbc och 9cbb. Någon? |
|
|
Tja! Jag gjorde precis en tråd om ett liknande problem. Jag installerade canbus error free led i min e61 men mina lyser konstant, dock så får jag felmeddelande hela tiden (kan vara 5 gånger på 10 min) att vänstra och ibland högra är ur funktion. Hittar inget vettigt om det på nätet heller. Lyser dina inte alls? BMW 523i Touring e61 -06 |
|
| Du har inte fått "Canbus Error Free". Reklamera! | |
|
Löst! Motstånden var problemet. Plockade bort dom och nollade kortslutningsräknaren samt tog bort felkoderna. Funkar nu problemfritt! |
|
|
Härligt att det löste sig för dig och toppen att du berättade hur du gjorde. Ska försöka lösa mitt problem jag med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.