AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.190

Bmw i Super Seven

Visa användare
10
Tonysgarage
328CI -00, 530iA Touring -01, 330iT -01, 320dT-13
Hej på er,
Jag håller på och bygger en Super Seven med grabben. Jag har en 330i -01 som donator.
Nu behöver jag lite experthjälp här från forumet. =)
Helst vill jag använda orginalboxen till motorn och om möjligt orginal instrumentet utan att behöva ta med mig hela kabelhärvan och alla andra boxar. Vet någon här hur jag går till väga eller vet var jag hittar ett inkopplingschema så jag kan få det att fungera? Prio 1 är motorstyrning, om det inte innebär för mycket krångel instrumentet.
Vilka delar måste jag använda?
Var inte blyga, jag är novis på "moderna" motorer så alla tipps mottages tacksamt!
/Tony
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nu har jag inte kollat detta själv men när jag försökte få tag på kabelhärva till motor/styrbox till min M54 och dess box så var hela kabelhärvan som behövdes.
Har du hela bilen så är det väl "bara" att börja bena ut vilka kablar som är nödvändiga. Du behöver allt till tändningslås och ews i alla fall.

Det finns annonser på omprogrammerade boxar där man inte behöver ews till exempel.

Ett annat alternativ (lite dyrare men enligt mig bäst i längden) är att skaffa ett eftermarknadssprut. Det finns flera bra aktörer på den fronten, Maxxecu och ecumaster t. ex.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
10
Tonysgarage
328CI -00, 530iA Touring -01, 330iT -01, 320dT-13
Jag har ju bilen så jag kan plocka vad jag vill, men förhoppningen är ju att det skall räcka med kabelpiskan från motorn till styrboxen, det skulle vara perfekt.
Sen är det ju några kontakter/kablar från styrboxen som går vidare, vart vet jag inte än, frågan är ju hur mycket utav det som jag "måste" ta med för att motorn skall fungera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.