|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa. Har nu gått å blivit sugen på en 540 av årsmod 92-95 dvs E34. Då jag är helt ny på det här med BMW skulle jag bli jätteglad för lite info om just den modellen. Ungefärligt vettigt pris? Problem med aut(jag har läst modellguiden..)? Kostnader för service mm? Är det vettigt att importera en genom import firma som jag har tänkt mig eller bara dumt? Vad har ni som äger såna för erfarenheter av dom? och så slutligen: Var i hela friden hittar man JWR chips hemsida eller en åf för dom? Tacksam för all info.. | |
|
Länk Du kommer hitta MÄNGDER med vettig information om du söker...vågar jag nästan lova :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Provisorisk bild på min bil: Länk |
|
|
Jodå tack där hittade jag en hel del matnyttigt men saknar fortfarande lite info. Framförallt saknar jag info ang import och om detta är smart att göra. Är det värt den besparingen och är det bra att a det via en firma? |
|
|
Kan du en del om bilar så ska du absolut importera själv. Kan du inte så mycket måste du hitta en importör du litar på till 100% eller köpa bilen hos en riktig klippa till bilfirma. Gärna hos en BMW-handlare och med EuroPlus-garanti. Har du kört en 540? Om inte bör du provköra ett par som du vet är i bra ordning, så du har något att jämföra med när du kollar runt efter din bil. Du kommer kanske också att ompröva dina tankar på JWR-chip. Det är mycket lättare att bli lurad av någon annan än sig själv... |
|
|
Tack igen.. Nej jag har tyvärr skulle jag tro inte kört nån 540 än. Men ni kan lita på att jag ska testa ett antal sådana innan jag köper någon med. Jag tror nog att nåt JWR knappast behövs heller med 286 häst.. En liten fråga jag kom på till: VArför är det .4s skillnad mellan en 93'a och en 94'a 540 i 0-100 intervallet? Felskrivet? Jag kan ju en del om bilar visst, dock inte så mycket om BMW(än) och dessutom känns det som jag varken har tid eller pengar för att åka ner till tyskland själv. |
|
| den fick väl 4,4 liters motor -94? Eller är jag ute och cyklar?... | |
Deliq |
>nofx16 540 fick 4,4l motorn i samband med e39 alla e34or har 4,0l M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Läs Importguiden här på BMWPower. Johan har uppdaterat den med sina erfarenheter av att ta hem bilar på biltransport. När du läst alla sidor kommer du fram till hur du ska göra, garanterat. Lycka till! |
|
| Att det skiljer 0,4 s mellan årsmodellerna är fel... Det ska vara den manuella 540:n som gör på 6,4 och automaten på 6,8. Detta är som jag förstått det, annars kan den adaptiva automatlådan som kom 94 ha ngt att göra med saken. Tror dock mer på förstnämnda. | |
|
Det är den manuellas siffror som är med för 1994 årsmodell, korrigerade för 1995 både för sedan och touring så att dom överensstämmer med min instruktionsbok. MVH Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.