AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.797

Fönsterhiss krånglar 320d F30 -12

ha
63
hacuna
BMW 320d -08
BMW 520d -14
BMW 320d -12
Idag strulade höger fram fönsterhiss, och slutade (tack och lov i upphissat läge) helt att fungera.
Trycker jag upp på knapp hör jag ett litet knäppande från dörren, trycker jag ner på dito hörs inget. Likadant för bägge knapparna. Inga störningar indikeras i display.
Någon som har förslag på orsak eller fel?

Ha
3
Hallagard
320 D Touring x-drive -10
320 D -12
Hej
Jag har exakt samma problem med min f30 2012. Höger framruta och samma klickljud. Hur löste du det?

ha
63
hacuna
BMW 320d -08
BMW 520d -14
BMW 320d -12
Åkte till Schmiedmann i Kungsbacka, idag i Fjärås. Vajern eller något drev hade hoppat ur läge. De sätter tillbaka den. Den fungerar efter det, men på väg hem händer det igen. Åker tillbaka. De beställer ny mekanism. De byter ut detta, därefter har det fungerat.
Ha
3
Hallagard
320 D -12
Tack. Jag bor i Hylte.
Ha
3
Hallagard
320 D -12
Nu har jag löst problemet med min krånglande fönsterhiss. Jag bytte den själv. Köpte ny på Autodoc. På Youtube fanns instruktionsfilmer. Det svåra var att få loss plastmedbringaren från själva glaset. Jag tror dock det var over kill att byta fönsterhissen. Jag hittade inget egentligt fel på den gamle. Börja först med att kolla kontaktatiften till motorn. Det missade jag. Jag tror att det oftast är dålig kontakt där eftersom den sitter på kalla sidan bara skyddad av dörrplåten. Har man bilen i varmgarage blir det säkert kondens på kontakterna. Tipset är att först av allt lossa kontakten, blåsa rent och spruta in lite krypolja så funkar det säkert igen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.