|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt mig min första bil och det fick bli en BMW 325i e90 ifrån -05. Håller nu på att få den så bra som möjligt och göra det jag vill ändra på den och vill byta däck och fälgar på den. Men jag är så h*lvetes okunnig på området så vad föredrar ni för däck och fälgar? Eller framför allt däckdimensioner och fälgstorlekar eller vad man nu kallar det. Är som sagt extremt okunnig och strävar så mycket som möjligt efter perfektion. Tack på förhand. | |
|
Välkommen! Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Öppna förardörren och läs på klisterlappen som sitter på B-stolpen, där finns de godkända dimensionerna. Sedan måste fälgarnas inpressningsdjup vara rätt. För din bil brukar det ligga runt ET35 mm, lite beroende på fälgstorlek/bredd. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Här hittar du originalfälgar till e9* Länk Eller Länk Om du vill ha eftermarknadsfälgar så vet du att du får fungerande dimensioner om du följer motsvarande dimensioner på originalfälgar enligt länken. |
|
|
Allt är väl en smaksak men jag tycker att 18" är en bra kompromiss komfort/skönhet. Vill du ha originalfälgar som fanns som alternativ runt 2005 finns det säkert en uppsjö till salu för små pengar på blocket. Men som sagt en smaksak! |
|
|
Ett tips! Ligger en uppsättning riktigt snygga fälgar till salu på blocket i Jönköping. 19" M-look. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.