AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
639

E46 Cab + Wind deflector + Barnstol = Möjligt?

Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Funderar på att skaffa en E46 cab och undrar om det är någon som har praktisk erfarenhet av att kombinera Wind deflector med barnstol i baksätet?

Ska naturligtvis inte vara monterad när dottern sitter i stolen :)
Men det hade ju varit smidigt om man slapp montera ur stolen för att kunna köra med vindskyddet monterat.
Gissar det hänger på om stolen når över ryggstödskanten eller ej......

Vad säger ni "E46 cab körande småbarnsföräldrar"?

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Har bara haft E36 cabrio men precis som du säger så är det ju höjden på barnstolens rygg som avgör om du kan ha tom stol under vindskyddet eller inte. Skulle tro att de flesta barnstolar, utom bälteskuddar, är för höga för att kombineras med vindskydd.

/Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096
Har framåtvänd stol med ryggstöd och den får jag lägga ner i baksätet om vindskyddet ska användas.
Bakåtvänd kan funka om man sätter den bakom passagerarstolen så långt fram det går.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Jag kör med bakåtvänd stol i min och kan ha kvar den även med vindskydd på. Dock hamnar ju passagerarsätet väldigt långt fram med bakåtvänd stol.

BMWCS #8925
Hej!

Slutat använda min avvisare, funkar utmärkt ändå:-) Lagom sommarvind i håret även i lite högre farter.

Jonas

Fördelen är juh om man väljer att köra cabbat i 17-18 grader och får en rätt go naturkänsla även med rutor uppe och vindavvisaren monterad.
Kör ofta utan min då 2-3 barn ofta är med i bilen men som idag då jag körde både motorväg och landsväg med 18grader på mätaren så är det rätt gott. Självklart kunde jag kört utan men tycker ändå det är goare med.
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Ja jag tänker också att vindavvisaren på något vis är en förutsättning för att kunna köra cab i svenskt klimat. Hade man bott i LA hade det kanske varit en annan sak...
Alternativet är ju en coupe med taklucka, men det är ju liksom inte samma sak.

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
... eller en 4seriecab med värmeblås i nackstöden.

Vindskydd och rutorna uppe är som en stor taklucka, i alla fall på min f d E36a. Utan vindskydd får långhåriga nackhåret som skägg runt hakan i högre fart.

/Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.