AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.573

Nummerplåtsbelysning på 116d, E87?

När jag kom ut nu på morgonen så lyste bara min ena lampa på registreringsskylten på min 116D (E87), från 2010. Jag såg framför mig att det skulle bli en lika stor grej som när man byter backsensor, då BMW ville riva hela bakskärmen och det skulle bli rätt dyrt.

Jag kollade lite i instruktionsboken också, men där stod bara att den skulle lämnas in. Men är det en stor grej att byta? Eller de kanske byter själva på en vanlig 1000-mila service?
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det tar ett par minuter att göra själv. Man pillar ut hela enheten genom att sticka in en liten skruvmejsel eller plastverktyg.

Det är absolut inget man behöver lämna in bilen för men de gör säkert det gärna på 1000 mila service.

-------
//Lövet
Tack för svaren!

Nu har jag pillat bort hållaren. Det var precis som du skrev Andreas, fast det fanns inget hål för någon mejsel. Hur som helst så verkar det vara en led-lampa och någon glödlampa såg jag inte. Delen verkar heta 852.02. Nu hittar jag inte just den, men en massa pirat-grejer. Jag får intrycket av att originalet kan vara rätt dyrt...

Men undra om en piratdel har samma ljus, och om de fungerar lika bra? Var kan man kolla originaldelar på nätet?
Visa användare
247
Kaffeh
Lexus IS300H - 14 Svartmetallic

Tidigare:

525iA Sedan - 02 Toledoblau
120d - 09 Alpinvit
523i Sedan - 98 Canyonrot Metallic
Saab 900 2.3I SE - 95 Vinröd
Ebay tex

Länk

Har pirat i min E39a, med canbus "error fix" eller vad man skall säga. Funkar prima.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.