AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.555

Carly mjukvara

ro
154
robertbmw
330Ci e46 -02
Någon som vet det billigaste sättet att koda om en E46
Det gäller att koda om komfortöppningen . Idag stängs INTE sidorutorna bak på min Coupe
när jag håller inne knappen på fjärrkontrollen , dessa saker ska gå att programmera om
man kommer in i modul GM5 har jag jag googlat ....däremot öppnas dom när man håller inne knappen
Ska man satsa på Carly , har även läst att man ska ha kabel till e46 direkt till Android telefonen..
Det funkade inte med Carly och bluetooth till min 2002 modell enligt Carly

Någon som bor nära Uddevalla kanske kan hjälpa mig..ja betalar hellre någon en billig slant än att åka till BMW och fixa detta....och mupparna på BMW här i Uddevalla visste inte ens om att gick att programera eller så spelade dom dumma...fattar inte något ..BMW service verkstad här kan inte ett skit !!

Någon som tycker att Carly funkar bra ?
Sladden kostar 400 kr ungefär + frakt

tack för svar
PM
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
BMWscanner är smidigare och bättre än Carly för just det du efterfrågar.
Ch
26
ChristofL
320D Touring -2013
Vtech Performance
220hk/440nm
Finns du i Skåne så hojta till så kan jag ev. hjälpa dig om du inte redan löst det.
ro
154
robertbmw
330Ci e46 -02
jag köpte BMW Scanner och sitter med Laptopen i knäet i bilen
Alltså en sladd med USB verkar mycket bättre än Carly med bluetooth
Tror ni BMW kör med Bluetooth...om man är rädd om sin bil så ska man använda USB
Enda fördelen med Carly är väl om man bytar bil ofta...det finns ju uppdaterinar osv..men det kan ju kosta pengar ..jag har en färdig mjukvara som inte kostade något och det funkar med Windows 10 64 bitars .
Jag kodade om min bil på 10 minuter , det var lätt
förövrigt så funkar inte Carly så bra till äldre BMW , man måste köpa deras mjukvara och hårdvara ..Dyrt ..och supporten är på engelska...jag har en kille som jag kan maila med om något strular på svenska...men jag ska inte programmera om hela bilen ...förresten ..ni som ändrar start och stop funktionen ..ni röstar antagligen inte på Miljöpartiet heller ;) men ni är rädda om era startmotorer ..jag vette fan hur politikerna har tänkt ..för vad ska dom göra med alla startmotorer som slits i förtid ?? jag hade ändrat denna funktion också ..men om jag skulle sälja bilen så hade jag nog ändrat tillbaka innan man ska sälja den ..att man säger till köparen att man har mixtrat med bilens mjukvara är nog inte så bra rent försäljningsmässigt...BMW t.ex här i Uddevalla tiger som muren om man frågar och vissa saker går att ändra...dom spelar dumma och säger att det kanske är fel på en modul ..dom vill inte att folk ändrar...dom vill ha total dominans över din bil ..BMW här istan är korkade..jag går bara dit om jag måste !
Visa användare
2.333
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Det bilar med start-stopp är gjorda för att klara det (bättre) gällande startmotor (och batteri).

Tycker att Carly funkar bra, använder motorparametrar vid varje körning, diagnos ibland, kodning en gång, ungefär...

Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.