AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.598

måste service göras hos bmw? F10 520d -2014

sp
258
spelepojk
Mercedes E 300 coupe -2021
-Jag har en bmw 520d 2014 som snart ska in på service. Nu undrar jag om den måste göras hos bmw, med tanke på att serviceboken är elektronisk, och måste skrivas in i datorn. Nu kommer jag nog att lämna in den på bmw ändå, men det kan vara intressant att veta, speciellt som bmw är hyfsat bra på att ta betalt ibland!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det registreras även service i bilen om verkstaden har tex . Bosch KTS diagnos. Det står dock inte att BMW har gjort servicen om man kikar i idriven.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Det kan vara värt en hel del med bmw service om det blir något goodwillärende på bilen. Jag tycker dessutom inte bmw är dyrare än andra beträffande service. Är du dessutom medlem i BMWCS får du 10% på de flesta ställena. Hälsn Peter
sp
258
spelepojk
Mercedes E 300 coupe -2021
-Ok! Jo jag tänker nog fortsätta med service på bmw, pga av goodwill och andra "aktioner" o sånt som görs ibland! -Jag kanske skulle bli medlem i bmwcs, vad kostar det?

bl
270
bluetrain
x3 msport
med tanke på bilens ålder, (över)priset du får betala för att göra servicen hos AD samt att du troligen inte får igen det den dagen du säljer så skulle jag fundera en gång extra om det är värt det. sen angående ev goodwill. även om bmw säkert tar på sig en del tycker man har läst alldeles för många trådar där bmw inte tar på sig i ärenden de kanske rimligen borde ha gjort så jag vet inte heller hur mkt det är värt ärligt talat..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.