|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt mig att importera en E39 från tyskland och tittar på bmw.de. Undrar nu vad som är standard på en BMW 520-528 Touring. Är centrallås, immobilizer och larm inte standard på en sådan bil eller ? | |
|
Gick ut och hämtade Instruktionsböckerna på mina fem-seriebilar (en 97 en 98 båda 523or)eftersom jag blev lite osäker på hur det var... Kan utläsa att Elektronisk startblockering är standard, dvs ej betecknad med * Dock Är stöldalarmanläggning betecknad med * för extrautrustning. Med Stöldalarm räknas: Lutningslarmgivare(mot bogsering hjulstöld) Kupéskydd (rörelse i kupe, m-huv, bagagelucka etc Spänningsskydd (brott av spänning batteri) Gällande centrallås ser detta ut att vara standard men undantag för Touringens låsning/upplåsning av bagagelucka och bakruta som är extra. // Booba |
|
|
Tack //Booba. Då har jag två frågor till. Vet någon vad "Lordosenstütze für Fahrer und Beifahrer" och "Modellschriftzug Entfall" är för något. Jag har sett detta på några beskrivningar men vet inte vad det betyder. |
|
|
"Lordosenstütze für Fahrer und Beifahrer" == armstöd för förare och passagerare? "Modellschriftzug Entfall" == modellbeteckningen (på bakluckan) borttagen? Dock hyggligt osäker. Tyskan är inte vad den borde... /Micke |
|
|
Från -97 har väl alla bilar immobilizer, EU-regel? Inbrotts och stöldlarm är däremot inte standard. FP |
|
|
Lordosenstütze=Svankstöd Modellschriftung är riktigt SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes |
|
|
Hej. Tackar för alla svar jag fått. Nu tror jag att jag har hittat den bilen som senare skall stå i mitt garage. Dock är ju tyskan inte så bra och översättningen på babelfish klarar inte av att översätta allt som står i annonsen. Kan någon hjälpa till? Här kommer beskrivningen på tyska. Klimaautomatik, Sportl. Fahrw. m. Niveauregulierung, Innenspiegel automatisch abblendend, Armauflage vorn, Scheinwerfer-Hochdruck-Waschanlage, Xenon-Licht, Park Distance Control (PDC), Cassettenhalterung, CD Wechsler 6-Fach, Bordcomputer, Geschwindigkeitsregelung, Lordosenstütze f. Fahrer/Beif., Edelholzausführung, Sonnenschutzrollo hintere Türsch., Wsg Grün Frontscheibe m. Grünkeil, Gepäckraumtrennetz, Dachreling |
|
|
Kolla på Länk Där har du det mesta, om det är något du inte hittar fökortning på så hojta! Lycka Till! // Booba |
|
|
Scheinwerfer-Hochdruck-Waschanlage Geschwindigkeitsregelung Lordosenstütze Sonnenschutzrollo Frontscheibe m. Grünkeil Gepäckraumtrennetz Visst är det spännande :) //Booba |
|
|
SF Touring: Vet inte om du lyckats lösa utrustningsfrågan men jag försöker med det jag kan.. Klimatautomatik (!), Sportchassie med nivåreglering, Aut. avbländbar innerbackspegel, Armstöd fram, Högtrycksspolning av lyset, Xenon-ljus, PDC, Kasettbandsfack, 6-skivors CD-växlare, Färddator, Farthållare, justerbart svankstöd förare/passagerare, träpanel, solskyddsgardiner på bakdörrarna, ???, Lastnät i bagaget, Takreling Hoppas det hjälpte, om du nu inte redan visste.. =) MvH Patrik |
|
|
SF Touring: Du kanske är sugen på en E39 V8? I sådana fall kanske min bil kan vara av intresse. Skicka ett mail... =) roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.