|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Carly odb2-adapter (med iphone app) som jag endast använt mig av för diagnos då jag köpte bilen. Jag irriterar mig på start/stoppfunktionen som är aktiverad varje gång jag startar bilen. Jag skulle vilja ha det tvärtom, dvs att motorn inte stängs av automatiskt vid stopp. Jag vill i så fall aktivera funktionen vid behov Kan jag utföra denna kodning på egen hand med min Carly adapter om jag bara tar mig tid att lära mig hur jag ska göra? | |
|
Hej Jag har själv funderat i samma banor, har dock inte den senaste Carlyle adaptern ännu. Kollar man denna länk: Länk så verkar det finnas möjlighet till att ändra enl vårat önskemål. Anders |
|
| Med carly betalapp och deras obd fixar du detta på några minuter. Jag gjorde det på min X1. Största anledningen att jag köpte den. Fruktansvärt irriterande med start/stopp. | |
| En sak till som är skönt att ta bort med carly är alarmljudet när du inte har bälte på dig. När man skall köra några 100 meter och inte vill dra på sig bältet. Grymt skönt att slippa. | |
|
Hej! Säg till om mitt inlägg skall tas bort men jag undrar om det är någon i Gävle/Sandviken området som kan programrea. Skulle vilja ta bort det stopp och startfunktionen jag också. |
|
|
Jag kan ordna det åt dig. |
|
| Skåningar kan jag hjälpa | |
|
Hej Jag fick minadapter i tisdags o gjorde då denna programmering på ett par minuter. Inga problem alls. Anders |
|
| Jag har köpt carly till min f11-17 och har tänkt ändra lite saker. Men vad händer med nybilsgarantin om man går in och kodar om i modulerna själv? | |
|
Johan: OM det blir något fel så nämn aldrig att du kodat, klart det finns sätt för Bmw att se det, men svårt/omöjligt att bevisa. Så ifall det blir strul, låtsas som att det regnar. (En numera kompis råkade ut för att en cafd-fil försvann efter kodning med Carly, han gjorde som beskrivet och det löste sig) Ett tips är att vara noga med att göra backup på filerna INNAN du kodar något så kan du alltid återställa ifall något strular. |
|
| aha, kan carly koda f30 mm numera alltså? jag löste samma problem förra året med ett kina program + laptop, gratis förutom kabeln man fick ebaya: bmwaicoder | |
|
Är det riktigt att licensen för kodning av Carly appen är ett abonnemang för 600:- i månaden under 1 års tid. Måste man ha ett abonnemang??? Björn |
|
|
Ja, licensen kostar årsvis. Rekommenderar istället Bimmercode (350 kr) som är en engångskostnad. Enligt många bättre, men där kan inte jag uttala mig då jag aldrig kört Carly. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Men inte 600 kr/mån, väl? 600 kr per år, verkar åtminstone nästan rimligt. /Lennart |
|
|
Carly pris: Adapter 750 kr och licens BMW 53,25 / mån eller 61,58 för alla deras supportade bilmärken. /Peter Länk |
|
|
Jo 61,58 per månad ska det vara. MVH Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.