AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.075

Varnar för airbag.

Va
4
Valdemar105
318d E91 2010
BMW e91 -2010, varnar för airbag (tror jag) hittar ingen felkod? Vad är orsaken och vad gör man åt det?
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Har du airbaglampa så har du felkod. Vad läser du av med för diagnosverktyg?

Mvh Ola

Länk
Va
4
Valdemar105
318d E91 2010
Hej, har bara en billig läsare som visade Inga koder, var nyss till en verkstad som fick fram att det var tryckplattan i passagerarsätet som larmat, troligtvis glapp i en kontakt under sätet. Nu är varningen raderad iallafall!
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ok! "Billigare läsare" brukar bara läsa motorn, det var det jag misstänkte.
Sensormattan i sätet är en klassiker på BMW. Du kommer högst sannolikt få tillbaka airbaglampan såsmåningom då det är själva mattan i sätet som blir glapp.
Men sitt inte på det och ställ inga grejer på det så kan det klara sig ;-)
Det finns emulatorer för sätesmattor så man slipper byta sensormattan för 3-4 tusen på BMW. På e90 är emulatorn lite mer avancerad än till de gamla bilarna men ett klart bättre alternativ än att byta sensormattan. Finns här bl.a (Jäv) Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Va
4
Valdemar105
318d E91 2010
Tackar för tipset, hör av mig om felet återkommer! 👍
Va
4
Valdemar105
318d E91 2010
Hej, kan du rekommendera någon prisvärd felkodsläsare för hemmabruk som kan radera dessa felkoder, helst en som fungerar för fler bilmärken?
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har inte kolla på allbilsläsare förutom Delphi som jag har en som jag tror jag gav ca 1000 kr för. Annars till en e91 så är Inpa en klassiker som i princip kan gära "allt"(Jäv):
Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.