|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu reas X3an ut med anledning av att nya moddelen snart släpps. Jag är enormt kluven på en ny X1 20d eller om man skulle gå på en X3 20d. Provat båda och skillnadenär inte jättestor, X1 trevligare design då den är av "nyare" karaktär. Argument för eller emot? Bagagemässigt funkar X1 för oss, det är kanske en fråga om värdeminskning man undrar över eller dylikt. Vad säger ni? | |
| Vad har du fått för priser? | |
| Oberoende pris, är det något som haft X3 innan och bytt till X1 med erfarenheter eller kanske tvärt om? | |
| Jag kör X3:an och skulle utan tvekan valt den framför X1:an. Tycker X3:an är betydligt mycket mer bil för pengarna. Dessutom får man Bmw:s utmärkta xDrive system istället för Haldex 5 som sitter på X1:an | |
|
Vi köpte en X1 F48 "nästan ny" dels för priset samt att designen är betydligt färskare. X3 är en rejälare bil annars. Är x-drive i nya X1 sämre än i gamla? Mvh Zn |
|
| Ja, jag skulle nog hävda att xDrive i F48 är sämre än i gamla X1:an. | |
|
F48 X1 är ju en 2-serien Active tourer med sminkad kostym... hur kul är det? /Jonas |
|
| Köp ingen 4wd x serie. Ett skämt. Måste ha "star approved" däck till den annars går den sönder tydligen (låter som ett skämt men är sant) samt att blir det fel på fyrhjulsdriften så kan du inte vara säker på att BMW vet vad felet är utan börjar bara byta delar tills de hittar rätt och det kan bli en mkt mkt dyr historia. Så jag avråder från detta. | |
| Ignorera helt min föregående kommentar tills jag listar ut hur jag tar bort den. Min frustration fick gå ut över ett. Ber om ursäkt. | |
|
Personligen föredrar jag X1:an före X3:an då förstnämnda i mitt tycke är klart mer tilltalande exteriört. Sen tycker jag BMWs fyrhjulsdrift som finns till de längsmonterade motorerna fungerar mycket bra. Jag har inte provat det Haldex-baserade systemet de bilar med tvärställd motor har men vore förvånad om det inte levererar i och med att så många andra biltillverkare använder sig utav det. Att däcken måste vara godkända utav BMW (stjärnmärkta) för att annars slutar fyrhjulsdriften sönder är en överdrift. Däremot är det viktigt att hålla sig till de godkända däckdimensionerna eftersom att fördelningslådan är anpassad för vissa fördefinierade hastighetsförhållanden mellan fram- och bakaxel. |
|
| Haft en X3, har nya X1 nu. Lastutrymme och kupeutrymme på X1 är utmärkt, men det känns att det är en mindre bil. Gillar verkligen inte framhjulsdriften vid omkörningar, halka, när man drar hästtransporten. X1 känns mycket "skuttigare" på halvdåliga vägar. Jag skulle valt X3 om priset är i stort sett detsamma. Känns som en rejälare bil, X1 känns som en liten bil när man kör den även om utrymmena är ok. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.