|
|
|
|---|---|
|
E30 har ju som original baklampor; bromsljus/bakljus/dimljus, samt andra raden blinkers/backljus. Jag köpte dom här Länk Det gjort, och därmed inga gula glas utan smoke, så ersatte jag socklarna på bromsljus/bakljus/dimljus med dubbelsockel 21w/5w i alla tre (bara själva metallhylsan - finns att köps överallt). Jag fimpade dimljus bak, och lödde ihop dom övriga tre. Jag fimpade backljus och ersatte med gula lampor i båda, samt lödde ihop. Resultatet blir en nedre rad där alla tre blir bromsljus/bakljus, och en övre rad där båda är blinkers. Mer ljus, ser lite fetare ut. Jag tycker det blev ganska snyggt. Att en av tre är lite "större" bakom glaset kan jag leva med :) Länk Som bonus fick jag möjlighet att kunna använda dimljusknappen för bakre dimljus, till mina nyinskaffade främre (genom att bara skifta två kablar). Att dom dragit strömmen, satt dit relä, men bara "halva knappen" suger. 1300 spänn för en dubbelknapp, när dimljusen i sig kostar 5000 nya, det var väl "sådär". | |
|
På min tidigare Volvo 760 kopplade jag en kraftig diod från bromsljuset till dimljuset. Då fick jag dubblerat bromsljus och hade även dimljusfunktionen kvar. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.