|
|
|
|---|---|
|
Sökte på SI-batterier men har inte hittat motsvarande här i forumet. Därför postar jag den här lilla modden jag gjorde. I mekartips finns ju den lysande beskrivningen av hur man byter SI-batterier. Länk Men löda batterier är trist, även om det är lätt att ta bort och återmontera går det förbättra tänkte jag. Speciellt vi med cab som inte kör så mycket och laddar dom här batterierna. Så här ser det ut på kortet. Länk Jag ersatte med en enkel hållare för två batterier (finns överallt, tex Kjell o Co), lödde kablarna på kretskortets batteriöron, och satte fast hållaren med kardborreband på insidan av panelen direkt under ratten. Steg 1 i mekartipset. Länk Nu tar det 5 sekunder att ersätta batterierna. Dessutom ingen risk för batterisyra på kretskortet. Kolla noga bara så ni gör rätt på serie/parallell, och tar rätt öron att sätta fast kablarna på!! | |
![]() 13.401 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nice! Gjorde i princip likadant på min track day bil (vad jag nu ska med SI-indikation till den), men ville ha det. Tänk på att det finns två versioner av SI-batterier (precis som beskrivningen säger) Tidiga använder två seriekopplade 1.2V NiCD batterier Länk Sena använder två parallellkopplade 3.0V Li/MnO2 batterier. Så precis som Depeche_Mode säger, dubbelkolla och trippelkolla vad du har och vilka anslutningar är vad på kretskortet! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.