AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.329

Drivlina fel bmw f20

Ka
2
Kanoten3
F20 2012
Hej!

För c:a en månad sedan lämnade jag in min bil till min lokala bilverkstad efter ett felmeddelande på drivlina. Verkstaden läste av felen och konstanterade att kamkedjan rappat och den skulle behöva bytas. Allt gick rätt smidigt till.

Efter några dagars körning upptäcker jag att röret från vevhusventilationen är fastlimmat på insuget. Jag återvänder då till verkstaden som erbjuder ett kostnadsfritt byte av röret då de inte tycker att det är ordentligt gjort.

C:a en dag efter att jag plockar upp bilen igen efter att de bytt röret + rengjort delar till insuget får jag efter att ha kört 40 km upp drivlina felmeddelandet igen och bilen går in i limpmode. Jag lyckas få bilen bärgad tillbaka till samma verkstad som nu säger att bilen misständer på cylinder 4 och att ett tändspolebyte krävs. De rekommenderar att byta alla spolar samtidigt till en kostnad på strax 7000 kr.

Jag tycker att tändspolarna fungerade fint innan jag körde dit bilen och att de ska förklara varför de inte orsakat felet. De står på sig och hävdar att jag vbara haft extrem otur. Bilen har gått 9700 mil.

Vad tror ni kan ha hänt?
Ka
2
Kanoten3
F20 2012
Det är f20 118i. Jag hsr själv inte sett felkoderna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.