AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.016

Stolsvärme komfortstolar 525 E61 -05

Hej!
Jag har precis skaffat mig min första BMW. Har nästan alltid kört Audi så det känns spännande med nytt :)

Det dök ju upp problem tämligen omedelbart såklart.
Problemet jag har är att värmen i förarstolen inte fungerar. Värmen på ryggstödet fungerar men inte själva sitt-delen. Dioderna ovanför knappen lyser. Passagerarsätets värme fungerar utan problem.
Jag har sökt här på forumet men jag har inte hittat något som riktigt verkar ha löst problemet.
Är det någon som haft detta problem samt har en bil utrustad med komfortstolar?

MVH
Spadmannen, kanske dum fråga men har du kollat inställningen i iDrive på fördelningen av värme mellan ryggstöd och sittdyna? :)
på min går det styra dom båda separat.
Tack för svar!
Jadå, jag har provat vrida allt på sitsen men tyvärr händer inget :/
bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
Hej! Tråkigt.
Hade en e60 a03:A en gång där föregående ägare inte bytte stolsvärmen på auktion från Bmw. Fungerade dock, men fick den bytt.

Tror den gått av helt enkelt. Är sätet helt? Inget litet brännmärke nånstans? Konstaktstycket åkt ur?

//Micke
Sätet är helt och det är inga brännmärken eller liknande.
Jag ska försöka kolla ikväll om det kan vara så enkelt att en kabel har åkt ur.
Det finns ingen säkring man kan kolla? Jag tänker om det är olika säkringar för ryggen och för sätet?
Jo
64
Jojonaas
E61 530d -08
Hej.

Jag har en -08 med samma bekymmer. Dock gäller det mittdelen av ryggen på förarsätet. Också nyfiken och ska se om det går att hitta något på engelska forum så jag återkommer!

/Jojonaas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.