|
|
|
|---|---|
|
Hej! Önskar tips vilke Bmw man ska välja för att använda på trackdays några ggr om året. Tips på en hyfsat bra bil för en rimlig peng. Vilken modell hade ni byggt om!? Tacksam för tips. Mvh Peter | |
|
Det beror helt och hållet på hur mycket du själv kan/vill skruva och hur du har tänkt att använda bilen för övrigt. Vad är för dig en rimlig peng för dig? Skall du ha en bil att lära dig att köra på bana med eller är du redan en banräv? Skall du enbart ha bilen för att köra trackdays? Oavsett så skulle jag säga att en BMW M3 E36 är ett bra objekt. Om du vill hålla nere kostnaden så försök få tag i en redan modifierad bil – det kan bli väldigt dyrt att själv bygga om. |
|
| Mja kanske inte en M3 E36, men E36 absolut. Säg en 328i, "lättad" med M50 insug osv borde ge ganska bra prestanda, utan att kostnaderna drar iväg... | |
|
Kört lite bana till och från. Rimlig peng, kring 50-100´Sek Kanske blir en 8-10 ggr/år, mest som trackdays tror jag. Är det på den typen av event det är lättast och vara med utan en massa licenser och styrda modifieringar av bilen!? Mvh Peter |
|
| Som "nybörjare" räcker det väldigt långt med en standardbil med bättre däck, andra bromsslangar och bettigare belägg på nästan vilken standardbil (BMW) som helst. Hade jag inte haft e87'an hade jag nog kört på en e36/46/90 med valfri sexa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.