|
|
|
|---|---|
|
Sitter och kollar loppet från USA, och när ska schumi jr och jpm inse att de är i samma team och sluta köra av varandra från banan? //Robban BMW CS #4729 Länk | |
|
Kanske skulle postats under "allmänna" forumet.. Lite för mycket rödvin tror jag:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
:) ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Loppet är över o tyvärr speglas även detta loppet i den äckligt röda färgen. Hoppas de kommer en spännande säsong till nästa år då williams chassit håller måttet jämtemot ferraris chassi. Att bmw motorn håller måtet vet ju alla, varvar mer och har mer hästkrafter än alla andra motor tillverkare. Så dvs BMW POWER Men inte Bmw Williams Power än...... Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
| Kollar ibland på F1 men tycker att BMW som e så himla bra bilar skall komma bättre. Beror de tro på förarna eller varför e ferrari överlägsna hela tiden.. | |
|
Ferrari bygger F1-bilar varje dag, fast med två eller fyra säten och kaross. BMW bygger F1-bilar till två personer per säsong, plus testbilar. Det handlar om väl förankrat kunnande och erfarenhet. Även om folk vill få det till det, så skulle Micke Skomakare inte vinna några lopp i en Minardi. |
|
|
Liste: Nja jag tror inte det är så enkelt. BMW bygger ju för det första inga bilar utan motorer och Williams har dominerat stora delar av 90-talet. Dom vet hur man bygger bra bilar men så är det. För längsedan hade Lotus sin tid McLaren hat haft sin Williams sin och Ferrari sin. Ferrari har den överlägset bästa vindtunneln, största budgeten, egen test bana och just nu dom bästa däcken. Sen har dom historiens bäste förare. Ändå tog det Ferrari 4 år att vinna VM med Schumi och 21 år totalt utan total seger. Kommer någon på något bra så är det jävligt svårt att komma ikapp men Williams bygger en nu vindtunnel nu, anställer mer folk. Kommer bara michelin med ett bättre däck så vet man aldrig hur det ser ut 2003. Ralf är grymt klantig!! |
|
|
Acey: Ralf hade väl i vanlig ordning god hjälp av sin lagkamrat, den mest överskattade föraren i F1:s historia. Visst, han har kört om MS två ggr men hans körstil skulle passa bättre i Robotwars på TV4. Liste: Micke Skomakare tog 2 titlar med Benetton 94 & 95. När han slutade där var ju inte Benetton nåt toppstall längre direkt. Ge honom 3 år i Minardi så blir det nog ändring bland toppstallen. (Segrar ger poäng->pengar->fler segrar->fler sponsorer etc.). Innan nån attackerar mig för bedrövligt vill jag bara påpeka att jag väldigt gärna sett en propellerprydd bil korsa mållinjen först varje race under säsongen, så länge inte en viss apa vid namn JPM satt och förstörde för hela stallet. Titta in på www.dailyf1.com och begrunda Patrick Heads ansiktsuttryck sekunderna efter JPM eminenta omkörningsförsök. //Peter |
|
| froven: Om du har tillgång till canal digital så ser du att montoya lämnar ungefär en bils bredd till Ralf och ska faktiskt släppa ralf in i kurvan som Frenzten gjorde när sato kom som en kanon kula. Jag tror tyvärr att Ralf lider av att Montoya får all uppmärksamhet och att folk säger att han inte kan köra om. Inte lätt att vara lillebror till världens bästa förare genom tiderna. Såg att Toyota bilarna kunde fightas utan att någon åkte av. | |
|
Har tyvärr inte Canal Digital hemma, måste dock säga att den TV-produktion som jag såg på DR2 i söndags var den roligaste jag sett på "public" tv sen Eurosport slutade sända. Små enlka saker som att visa hur många liter man tankade och att man visade varvräknare förhöjer ju tittarglädjen. Angående RS så är han inte i närheten av storebror vad skicklighet,rutin och vinnarinstinkt beträffar. Det sistnämda är kanske inget handikapp om man betänker diverse situationer som MS vart inblandad i,(tänker närmanst på incidenten med JV -97 ??). Grundproblematiken tycker jag är att Williams är inte så stabila att dom har råd att låta förarna fajtas inbördes, de borde se till att få hem bilarna på poängplats kontinuerligt först. Man blir inte förvånad om typ F.Massa eller M.Webber är inbladad i en incident, men den så högt ansedde JPM är inblandad oftare enl. min åsikt. //Peter |
|
|
Froven: Ja just det du har rätt analog tv körde digital main streamen under US gp som test. Det är faktiskt så att bernie funderar på att låta alla vanliga dödliga få "main" digital feeden i det analoga nätet för att få upp intresset. Jo Montoya är inblandad i mycket, han måste nog bli lite mer poloerad för att bli världsmästare. |
|
|
Liste: De bilarna som Ferrari bygger dagligen har nog mikroskopiskt lite gemensamt med att bygga en F1:a Jag anser att JPM är en av få som verkligen racear där på banan. Fy F-n för alla dessa sterila körningar som övriga förare genomför varje lopp, det är så tråkigt. Nej, jag vill se mer fight, mer känslor och tätare race! |
|
|
Visste ni att Ferrari numera kör 3-skift i vindtunneln 10 månader om året? Konstigt att det är en dyr sport :D Jag misstänker att deras testbilar också går i princip varje dag runt någon bana för att få till rätt inställningar på motor, v-låda, chassi osv.. |
|
| Ferrari testar mest av alla. Dessutom ofta på två fronter. Men det är ju inget som varar för evigt frågan är bara om det vara 1 eller 3 år till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.