|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder har jag fått något problem med min bil, varvräknaren svajar ca 1000 varv upp och ner ibland när jag kör,har kört med det i ca 3-4 månader och upptäckt att det svajar som mest när jag har legat i ca 90kmh ett tag, sedan bromsar ner ganska kraftigt och börjar accelerera igen, när jag har accelererat klart och ligger i ca 70kmh svajar det i ca 2 minuter sen slutar det. Det kommer inga missljud från bilen och den går precis som den ska, har fått felkod på "vanos" och på "kamaxel" har jag för mig det var, mekonomen trodde det kunde vara solanoiderna till vanos som behövs bytas ut, men innan jag testar att köpa nya solanoider för 4k vill jag kolla om någon här haft liknande problem och hur ni löste det isåfall? mvh William | |
|
Hej är det automat? Isåfall kan det vara momentomvandlarn vanligt på e60 dieselar Vet ej om det är samma på bensin Hur långt har den gått? Mvh |
|
|
Ja det är automat, dock är det bensin, men får läsa på lite om momentomvandlaren då, det låter dock ännu dyrare än solanoiderna, men förstår inte varför jag har fått felkod på vanos och kamaxel samtidigt om det har något med lådan att göra. Den har gått 26k mil nu så det är ju endel.. Mvh |
|
|
Hej Min 535 d har gått 32000 mil nu och den svajar lite när den är kall Men sök på forumet på momentomvandlarn eller googla Vet inte hur vanligt det är på bensin men om du växlar manuellt svajar den då med eller blir den bättre? Man kan nog inte få felkoder på momentomvandlarn den är mekanisk, det är lock up som blir sliten och går i och ur då får man pendlande varvtal Mvh |
|
|
Länk Är det så här? |
|
| Tja, låter precis som de ja fråga idag, ska vi mms en video på mätarn å se om vi menar lika? Min e 530 aut fast diesel.. | |
|
Har googlat lite på momentomvandlarn och kollat på videor och det känns som det borde vara den som börjar ge sig, alla bilar den har gett sig på som jag har sett är dock dieslar som du säger. Får väl försöka felsöka den hos BMW och se vad dem säger om det, nu hoppas jag det är solanoiderna för ser ut att bli en ganska dyr historia med momentomvandlarn. Tack så mycket för bra svar! Struggling: det kan vi göra, PMa nummer så försöker jag dra iväg en video idag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.