AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
639

Fjärrlås fungerar inte på bmw 318 2010

Tjena behöver er hjälp. Köpt mig en bmw 318 2010.
Ingen av nycklarna funkar fjärrstyrningen på.
Sitter jag i bilen å trycker på knappen inifrån så funkar centrallåset.
En polare till mig fick fram 2 felkoder som heter A-738 power suply interupded.
A559 kombi suply switched of terminal 30 g-f
Så till minan frågor.
Någon som vet om felkoden kan ha med å göra att inte fjärrstyrningen fungerar`?
Läst om antenneförstärkare som strulat så inte fjärrlås fungerar men min mottagning på radio verkar fungera så tror inte den e trasig.
Läst även om kabelbrott i böjen vid bakluckan...
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Mest troligt antennförstärkaren,väldigt vanligt fel. Kabelbrott är långt ifrån lika vanligt på E91 som på E61. Jag har bytt min o det enda felet jag hade var just C-lås från fjärr. Inga problem med radiomottagningen etc. Kolla skroten eller ebay om det finns begagnat annars får du köpa ny för 2,7k. Här har du artnr:Länk. Kom ihåg o lägg en ordentlig sträng med silikon vid monteringen sedan. Finns instruktion på youtube hur du går tillväga för bytet.
Ok. Stort tack för svaret.
Lyckades googla att koden A738 power supply interupted hade något med :– Central locking system
The junction box electronics (JBE) are the executing control unit for the central-locking system. The junction box electronics handle activation of all the central locking drives. The following control combinations are possible:

Selective unlocking
Double-unlock
Locking Unlocking and deadlock release
Deadlocking
Men det kan ju va så att felkoden kommer upp för att signalen mellan junction box och antenneförstärkaren inte funkar.
gaspo såg att in länk var till en 320. E de samma antenneförstärkaare till min 318?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Yes!
Nr:9 här:Länk. Är ett multirelä vet ej om detta kan vara något? Men knappast troligt. Har inte läst om någon som haft strul med c-lås och detta relä var den felande faktorn. Men man vet ju aldrig?
Ok tack för hjälpen. Uppskattas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.