|
|
|
|---|---|
|
Tjena behöver er hjälp. Köpt mig en bmw 318 2010. Ingen av nycklarna funkar fjärrstyrningen på. Sitter jag i bilen å trycker på knappen inifrån så funkar centrallåset. En polare till mig fick fram 2 felkoder som heter A-738 power suply interupded. A559 kombi suply switched of terminal 30 g-f Så till minan frågor. Någon som vet om felkoden kan ha med å göra att inte fjärrstyrningen fungerar`? Läst om antenneförstärkare som strulat så inte fjärrlås fungerar men min mottagning på radio verkar fungera så tror inte den e trasig. Läst även om kabelbrott i böjen vid bakluckan... | |
| Mest troligt antennförstärkaren,väldigt vanligt fel. Kabelbrott är långt ifrån lika vanligt på E91 som på E61. Jag har bytt min o det enda felet jag hade var just C-lås från fjärr. Inga problem med radiomottagningen etc. Kolla skroten eller ebay om det finns begagnat annars får du köpa ny för 2,7k. Här har du artnr:Länk. Kom ihåg o lägg en ordentlig sträng med silikon vid monteringen sedan. Finns instruktion på youtube hur du går tillväga för bytet. | |
|
Ok. Stort tack för svaret. Lyckades googla att koden A738 power supply interupted hade något med :– Central locking system The junction box electronics (JBE) are the executing control unit for the central-locking system. The junction box electronics handle activation of all the central locking drives. The following control combinations are possible: Selective unlocking Double-unlock Locking Unlocking and deadlock release Deadlocking Men det kan ju va så att felkoden kommer upp för att signalen mellan junction box och antenneförstärkaren inte funkar. |
|
| gaspo såg att in länk var till en 320. E de samma antenneförstärkaare till min 318? | |
|
Yes! Nr:9 här:Länk. Är ett multirelä vet ej om detta kan vara något? Men knappast troligt. Har inte läst om någon som haft strul med c-lås och detta relä var den felande faktorn. Men man vet ju aldrig? |
|
| Ok tack för hjälpen. Uppskattas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.