AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.097

Bmw e61 automat byta växelspak

ko
119
kotte_b
e30 318is -91
E36 320i cab -94
Hej har fundering om det går montera lci växelspaken från en e61 till gamla e61 automatlådan eller är de helt omöjligt då den är elektrisk på nått sätt är det någon som provat?
Det är inte möjligt. Den gamla är mekanisk med vajer och den nya är helt elektrisk. Vill du ha den nya växelväljaren måste du köpa en bil som har den.
Det enda du kan göra är att köpa en ny lös växelknopp på eBay som liknar lci knoppen. Knappen på sidan går inte att trycka in och den är högre än lci knoppen men måste vara så för att passa pre-lci. Inte vad du är ute efter förstås men det närmsta du kan komma tyvärr :(
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Fick du ordning på knopp crli? Vill minnas att den aldrig slocknade? Är lite halvsugen på att testa ebayvarianten, men inte om den drar ur batteriet?
När jag frågade säljaren för en tid sen så hävdade han att det inte var några prob alls. Men han är ju lätt partisk..
Hej Mats. Vilket bra minne du har :)

Ne jag fick aldrig rätt på det så den sitter där utan belysningen inkopplat vilket är lite trist. Vet inte om det var ett måndagsex för man har ju sett andra på Youtube som funkar.

Det kanske funkar helt problemfritt att köpa av någon annan på eBay? Förresten har du sett att det även finns en variant av den ännu nyare knoppen!?
En sådan här menar jag alltså:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.