|
|
|
|---|---|
|
Är för tillfället utomlands och har här hittat ett flertal säljare som har NBT navigator till salu, både begagnade samt nya. Läste runt på nätet och såg att man behöver någon emulator, behövs detta eller endast ifall man inte vill pka in till en BMW verkstad för att få navin programmerad? Det som säljs är, skärmen, själva navigatorn samt idriven. Det jag kan misstänka kan behövas till är att inhandla en gps motgagare, något mer som är ett måste? | |
|
Du behöver även en bluetoothantenn och en ny kabeln mellan skärm och huvudenhet. Kontrollenheten för touchkontrollern behövs också. Kör på emulator, tror det blir billigast i längden och öppnar upp för fler möjligheter i framtiden. Eftermonteringssats kablage finns för enkel inkoppling. Programmering behövs trots att man använder sig av emulator men inte av Bmw då de inte programmerar begagnade enheter. Kika på Germaniks.com |
|
|
Tack för svaret! Bluetooth antenn finns nog redan då jag har stora Bluetooth paketet? Det som säljs är som denna på aliexpress: Länk Står att touch controllern ingår, men antar att kontrollenheten för den ändå säljs separat? |
|
|
Ditt nuvarande bluetooth paket skall kopplas bort då det kan orsaka driftstörningar mot nbtn. Nbtn har allt i bluetoothväg integrerat förutom antennen. Comboxen sitter vänster bak bakom klädseln. Vid bortkoppling måste du montera en bygling på den fiberoptiska ledningen för att sluta kretsen igen. Mvh Emil. |
|
|
Jag har precis monterat en sådant i min bil. Enligt några skulle det fungera direkt. Men det var inte så som jag hade tänkt :( Den är kålsvart.. Jag undrar var & hur kan man installera enheten så att det ska börja fungera? uppskattar svar.. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.