|
|
|
|---|---|
|
Xenon brunnit, och letar lite delar. Är det någon som har själva gummidamasken som sitter utanpå och skyddar lampan och lamphållaren. ? Gärna någon i norrort :) | |
|
Ingen....? Delar till salu alltså :) |
|
Transocean |
Och hur mycket får en begagnad gummidamask kosta? När du får 2x nya xenonlampor för en hundring från Kina? |
|
Ja nu brann ballasten och all gummi/plast/kontakt runt denne.. Så själva lampan klarade sig faktiskt. Men för att återställa lykta och funktion behöver jag ny gummidamask och eventuellt hållaren till lampan. Beggad ballast har jag fixat. Ska dra till Götet på söndag och vill kunna köra utan att riskera att massa skit och vatten kommer in i lyktan. |
|
|
Och till din fråga ang pris, kan tycka att ett par tre hundra kr kan vara rimligt för en beggad damask :) |
|
| Och vad kostar en ny? | |
|
Hej Har nu bytt ballast, lampa och satt tillbaka gummidamasken, den är helt sönderbränd men funkar tills ny kommer på måndag. Ny kostar typ 120:- Jag ville få allt tätt innan jag drar till Götet på söndag, så inte smuts kommer in i lycktan. Men ser nu efter återmontering att det funkar tills jag kommer tillbaka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.