|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska byta till mig en E36 men jag undarar när har en E36 gått för långt? och när har den gått lagom? När kommer problemen? Beskriv lite så är ni snälla! | |
|
Oj, det var en enkel fråga! :D Allting beror på hur bilen blivit behandlad av föraren. Regelbunden service, körstil osv. Det finns BMW bilar som gått sönder efter 10 000 mil och det finns de som håller 40 000 mil. Länk Bedöm med andra efter skicket och dokumentationen, men personligen skulle jag inte köpt en bil som rullat mer än 20 000 mil! Lycka till med köpet! =) /Manray/ |
|
jeppe_L |
min har gått 24000, o går som en klocka,+ servar den själv 18 åring med BMW:)Länk |
Red Devil |
min 320i har gått 21000(snart) och den går klokrent,även jag servar den själv. Min 535i har gått 17000 även den går *Super*. |
| Ni har aldrig behövt byta "stora" delar eller så då? Det är ju inte det roligaste att bli fattig på saker som har gått sönder pga "hur långt bilen har gått" | |
| Det finns ingen orsak att vara rädd för bilar med 20000+ mil, jag köpte min E36 med 25000 mil på mätaren och körde 11000 till, utan byte av annat än slitdelar (stötdämpare runt om, bromsar runt om, 2 st kulleder och 2 st silentblock) plus normal service förstås. | |
Red Devil |
Aemno....> Inget av det onormal. bromsklossar, spindelled och hjullager har jag dock bytt. |
|
Tjena. Anser inte heller att man ska behöva vara rädd för en långmilare. Är den bara välskött o välservad så kan den ha mkt kvar att ge. Personligen köper jag gärna välskötta långmilare, har haft ett flertal sådana och det har aldrig varit några större problem. Mvh Jens |
|
| Tackar för alla svar! Nu vågar jag kolla på en 17 000 milare .. | |
|
personligen tror jag att många importerade e 36 ...92 93 94 som har gått runt12.13000 mil e skruvade |
|
|
Min har gatt 17700 ...den gar som en klocka och det har aldrig varit nagra problem. |
|
Red Devil |
Kingen......> Håller med dig. |
jeppe_L |
jag ska byta alla dämparna nu..det e det enda jag gjort + lite rost:( 18 åring med BMW:)Länk |
|
jeppe_L Jag är också 18 ... =) har snart en 325 antagligen .. fyller iofs 19 i oktober 17:e. |
|
| Min 320 slog om till 28000 idag och går kanonbra.. | |
| Min 318i-82 har gått 30000mil och Jag servar den själv den ända stora ingrepet jag har gjort är att bytta koplin och spark låda | |
| En välskött E36 rullar låååååångt.Förutsatt att sevicen e skött.Uppemot 10000 mil borde vara möjligt.... | |
|
Min har gått 129 000 men då pratar jag i Europeiska mått...*ler* Fråga? Varför pratar svenskar i mil när alla andra europeiska länder pratar i km..? Varför besiktiga bilen när man skall besikta? ha de skoj.. |
|
|
Min 325'a är nu uppe över 22' mil och får fortfarande som en klocka. Servicen får JWR sköta vilket kan vara en av orsakerna till att den fortfarande går bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.