|
|
|
|---|---|
|
Hej, ska ge mig på helvetesjobbet att byta förångare på fruns X1. Realoem mfl listar då på mitt vin-nr att den har Valeo eller Denso-kompressor och det styr typ av förångare, nu råkat köpa på mig båda när MECA-verkstaden sa vilket art-nr som passar min bil, dem sa att dem brukade ringa BMW och fråga. Finns det någon källa för framtida bruk där man kan se exakt vad som sitter i en BMW utan att ge alternativ? Har ISTA+ men där hittar jag inget sånt. Tack på förhand /Markus | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är nog svårt att lista ut, möjligen att BMWs eget reservdelsprogram i menyerna kan finna vilka alternativ som sitter exact på bilen. Grattis det tar en stund att fixa detta. Böt på en fullriggad E61 för två år sedan. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Förböfvelen vilket projekt.. Impad att ni får ihop det där på egen hand. Respekt! | |
|
ETK.cc är tydligare än realoem tycker jag, |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mats Landh.Det är liksom mitt jobb så man är ju tvungen :) Men tog väl typ 20- 30 timmar eller nått. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hittade ett sätt! -Logga in på BMW webETK med anv-namn eu111111 och lösen bmwetk1 Länk -kolla vad din bil har för options på tex bmwvin.com, då såg jag att min bil med klimatautomatik S534a tillval har Valeo och bilar utan automatik har Denso, så fick nog fel info från Meca |
|
|
Fick ihop det! Tog sina timmar som du sa Hasso, körde fegvarianten med uppmärkta kablar som synes :) Länk /Markus |
|
|
WOW, inte ett litet projekt... Fy vad billig min bil hade blivit emellanåt om jag skulle ge mig in på förångaren... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.