AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.571

Oljud bakvagn e91

Jl
90
Jlmmy
Äkta Bmw e30 325i M-Tech ll
hej.

Har dykt upp ett jobbigt ljud ifrån bakvagnen på min e91 325d automat.
Ljudet kommer vid ca 60km/h och upp och det liksom sjunger dovt, besiktade bilen idag och besiktnings mannen hittade inget, alltså inget glapp osv. Känns också som bilen vibrerar lite ibland under körning vid vissa hastigheter men kan ju bara vara nojjig.

Kan det vara något hjullager trots att det inte finns något glapp?

Tycker det låter högre när jag fick på mina 19" med lågprofil.

Är orolig om det kanske kan vara diffen?
Någon som har några erfarenheter?

Tacksam för hjälp, mvh
ma
315
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Det är säkert ett bakhjulslager som börjat "sjunga" och det är inte ett kännbart glapp i början. Bytte på min bil (E91 325d) i våras på en sida bak. Hör du inte lite skillnad i "sjungandet" vid "svängande körning"?

/Kent
Jl
90
Jlmmy
Hej Kent.

Det det är det som är skumt för hör ingen skillnad alls när jag svänger utan det låter precis likadant, tycker mig höra att det låter från höger bak men så svårt att höra.

Mvh
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
På brorsans E91 så lät det som ett reaplan över 60km/h. Uppåt 100-110 var det i princip olidligt. Höger bakhulslager var kasst. Inget glapp! Hade också väldigt svårt o lokalisera vilket lager som var kasst. Lät inte mer eller mindre ät något håll.
Jl
90
Jlmmy
Okej där ser man, får kolla mer imon.
Något man vågar sig på själv att byta isåfall? Tänker mest på att få ur lagret och dit med nya.. är ju special verktyg osv?

Tack för svar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.