|
|
|
|---|---|
|
Hej har en Z4 2007 vars navigator har kommit vilse, den visar ca 11km fel. Går det att starta om eller nollställa anläggningen på något sätt? Har väntat ett par dagar nu på att den själv skulle hitta hem men det har inte hänt. Vad göra åt detta? Undrar Magnus | |
| Hade precis detta på min -10 x1. Där fick de byta modulen till nav enheten. Gick dock på garanti. | |
|
Hej, jag skulle börja med att kolla upp GPS signalen. Prova med att koppla ur den befintliga GPS'n och koppla in en enkel antenn och se vad som händer. (Det finns enkla & billiga antennalternativ på e-bay.) Mvh Per |
|
|
Tack för svaren. Signal in verkar jag till att ha. Om jag plockar av en pol på batteriet och gör den strömlös, nollställs gps,en? Är det mycket annat som nollställs eller inte fungerar? Undrar Magnus |
|
| Med min gamla E60 hände det någon gång att jag var ute på Mälaren och körde när jag startade bilen. Men det rättade alltid till sig av sig själv innom 2-3 km. Vet inte vad det berodde på och det inträffade bara några gånger. | |
| På min förra E38: Vid körning på ny väg som navigatorn ännu inte blivit uppdaterad med så åkte bilen omkring och utförde märkliga hopp i terrängen. Hoppade gärna till vilken befintlig byväg som helst, även ut på sjön. Navigatorn var alltså väldigt beroende av att kunna låsa in sig på vägen. Utan väg i navigatorn blev det kaiko. | |
|
Hej igen Magnus, lite nyfiken på hur du har konststerat att du har GPS-signal in? När jag felsökte blev jag förvirrad av navigatorns "Dead Reck." funktion (som dom flesta navenheter inte har) men det här har du förmodligen koll på, bara en tanke. Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.