AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.816

Backad BMW 530 xd på Blocket

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Backad 14 000 mil mellan besiktningar 2015 och 2016.
HEU585

Länk

Länk
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Alltid bra att varna, anmälde till Blocket också. De har tidigare varit snabba med att plocka ner mätarskruvade bilar enligt min erfarenhet
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Bra det Naikon, glömde det!
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Då var den borta... imponerad av Blockets svarstid på en lördagkväll.
cr
51
crazzin
Bmw 530i-08
Men var är bevisen för att den skulle vara backad?
Länkarna säger ju inget.
bmw64 är det din gamla bil och kan man få en historia bakom detta?
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Enligt Länk så besiktigades HEU585 2015-09-08 vid miltalet 31 037 mil.
2016-02-19 besiktigades den vid 17 099 mil.

Har ej ägt den. Söker dock fyrhjulsdriven bil och då dök denna upp.

Äger du bilen crazzin?
Kolla alltid på carinfo, där syns miltalet vid besiktningar.
cr
51
crazzin
Bmw 530i-08
Nej jag äger inte bilen men förstod inte hur ni hittade denna info, men såg nu i länken om dessa 31000mil.

Försökte själv kolla upp min bil men transportstyrelsen säger att dom inte har några gamla besiktningsprotokoll. mer än dom 2st som jag redan hade :( på en 2008 då.
Hur tillförlitliga är sidor som car.info? Då många verkar ta information från dessa sidor som fakta är det ytterst viktigt att den är rätt.
Det händer exempelvis ibland att bilbesiktningen anger en felaktig mätarställning på besiktningsprotokollet. Inte sagt att det är så i detta fall,
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
I detta fall ser man även att den annonserats med det högre miltalet angivet, se länken
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Hyfsat ordentlig miss att mata in 31k mil istället för 17k! Det hör då vad jag vet inte till vanligheterna att dom gör missar med detta.
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Jag har varit med om att carinfo fått min bil att gå ca 10k längre än vad den gjort.

Jag hade en X5:a på annons, jag fick info om att den hade blivit backad och tittade då på carinfo.
Det visade sig att en bilfirma hade "lånat" mitt reg nr när de la ut en annons på en likadan bil. Den bilen hade rullat mycket mer, och dessa mil "smittade" min info. Annonsen hade mitt reg nr men bilens mil.

Carinfo rättade felet och sa att det inte var ovanligt med just bilfirmor att det blev så.

Deras svar:

Hej Tobias!

Tack för din rapport. Det ser heltokigt ut… tyvärr är det inte helt ovanligt att bilhandlarna använder antingen påhittade registreringsnummer eller helt enkelt skriver fel. Vi har automatiserade system som försöker se till att det blir rätt ändå, bl.a. genom att se om registreringsnummert motsvarar vad som säljs i annonsen.
Men i det här fallet var det två identiska bilar och då får vi det svårt, tyvärr.

Det är nu rättat och jag beklagar att vi har fått det fel i det här fallet och vill även tacka för din feedback. Vårt mål är att visa så korrekt data som möjligt och alla felrapporter vi får tar oss närmare det målet.

Hoppas din försäljning går bättre nu!

Ha en fortsatt trevlig helg.
Med vänlig hälsning,
Car Info Nordic AB
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Car.info ger en bra sammanställning som visar vad bilen varit med om. Synd bara att man inte kan komma vidare och se all äldre information.

Från den informationen kan man sedan gräva vidare för att få bekräftat om konstigheter eller avskriva som fel.

Enbart en annons med annat miltal är en indikation om att något kan vara fel, men i detta fall råder väl ingen tvekan eftersom bilen både är besiktad och annonserad med lägre miltal än tidigare uppgifter.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror man ska se det som Mats gör!

Car-info är en jättebra sida som ger en första sammanfattande bild av en specifik bil.
Sedan är den informationen ingen garanti för att det stämmer, så vidare efterforskning är nödvändig om man vill vara säker, oavsett om det ser "bra ut" eller om det verkar "mysko".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Car info är väl bra i stort men dom har svårt på detaljnivå. Inte på nån av mina egna bilar som jag haft full koll på har dom haft alla rätt på infon dom visar upp. Blir tyvärr lite svårt att lita på dom då.

Men att man kan få upp gamla annonser osv är ju riktigt bra när man gräver i en bils historik. Plus för en enkel sammanställning att utgå ifrån
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.