AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
994

Påtvingat byte av exteriördesign på en BMW 520d Touring (G31)

Har beställt en ny BMW 520d Touring sportline. Sportline som standard innehåller ju som bekant Shadowline högglans som fönsterlister och jag valde till Shadowline högglans takreling.

BMW verkar dock sedan igår ha stora problem med att leverera Shadowline högglans takreling så enligt uppgift kan denna bara levereras till M-sportpaketet året ut.

Jag måste med andra ord välja ny exteriördesign men är inte tillräckligt bilintresserad eller estetiskt begåvad för att göra ett val.

Som jag ser det så finns det tre möjligheter för mig:

1. Shadowline fönsterlister och mattsvart takreling.

2. Shadowline fönsterlister och takreling i silver (ser det klokt ut? Finns det någon som har en bild på en bil med sådan combo?)

3. Att byta exteriör till Chrome med takreling i silver och tappa det "sportiga" utseendet

Om det spelar någon roll för ert valt så har jag de 18tums fälgar som ingår i sportline, svart lädeklädsel Dakota, och Bluestone Metallic.

Vilket val skulle ni göra av:

1. Estetiska skäl
2. Andrahandsvärdesskäl
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag tycker att kromdetaljer runt fönster är snygga, även till "sportiga" bilar. Njurarna är väl också kromade?

/M

Mina bilar: Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Länk

/M

Njurarna är som standard svarta på Sportline. Som det ser ut så verkar de behålla den svarta färgen även om jag ändrar till Chromeexteriör.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Kolla bilderna jag länkade till.

/M

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.