AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.318

Fyra felmeddelanden BMW X3 3.0D -07

Hej!

Jag fick precis upp fyra felmeddelanden i min bmw x3 3.0D från 2007. Följande dök upp: airbag, ABS 4*4 och "bromssymbilen". När jag stannat bilen och stängt av motorn ett tag, för att sedan startar den igen är samtliga symboler borta. Så fort jag gasar/bromsar lite gårdar dyker det upp igen.
Googlade lite men hittade inte så mycket om detta. Det enda jag tyckte mig känna igen var en film om någon som hade fel på sin "actuator motor". Någon som vet badet är på svenska. Och är det någon som haft samma problem?

Vi
36
Vinterbo
x 3 3.0 D-07
Jag fick upp samma felmeddelanden i min förra x3 3.0d men det var efter jag bytt batteriet och det blivit strömlöst.
X3
15
X3.an
X3 3.0D - 04
728 - 84
Finns ett plast drev inuti en hjälpmotor till fördelningslådan som kan va dåligt. Finns att beställa på Ebay/amazon för ca 200kr tar ca 1-2h att byta.
Gjorde det själv bara för 1 månad sen. På engelska heter den " solenoid actuator motor"
Er
46
ErOg
X3 2.0d -08
Det kan även vara ABS-sensorn eller "magnetkransen" som ger signalerna till sensorn. Sensorn är väldigt lätt att byta själv, men kan vara trasig på grund av att det börjat rosta under magnetkransen så den "svällt" och tar i sensorn så den pajar. Man kan då antingen lägga en tunn bricka "under" sensorn så den lyfts något, eller byta kransen. BMW vill då byta hela bakaxeln, vilket är jättedyrt, jämfört med att bara byta kransen. Kolla youtube för div filmer om detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.