|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en 330 Ci med SMG II - låda. Provade igår en "launch control" och allt kändes bra - tills jag igen stannade bilen. Det luktade bränt från växellådan och den hade dessutom problem med att hitta rätt mellan 1 och 2:ans växel. Gick därefter ur bilen, väntade 15 mintuer, och satte mig igen. Efter det så växlar den utan problem mellan växlarna, men problemet är att det tar ovanligt lång tid för lådan att få i växeln, på SAMTLIGA växlar. Den behöver 3-4s för att få i växeln helt och hållet, och drar man på så slirar den ganska rejält. Dum som jag är så läste jag inte på helt utan utförde en "gas-broms" launch, vilket man tydligen inte (!) ska göra med SMG-lådan utan hålla i växelspaken istället. Har provat att göra en reset på lådan, men det hjälpte inte alls. Otroligt tacksam om ni har tips eller tricks på hur jag ska få lådan att bli som vanlig igen. Vore fantastiskt OM det finns något att göra förutom att byta ut hela kopplingen, som BMW tar 30-70k för... Tack igen! Mvh Isak | |
|
Det absolut sämsta man kan göra är att launcha en äldre smg låda . Slut Jag gissar att du kollat alla klipp på youtube om strulande SMG II? Det är nog bara att lämna in på BMW och hoppas på att det bara är kopplingen. Hade min M6 i 3 år körde inte en enda launch. 0-100 går tillräckligt fort ändå😜 EB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.