|
|
|
|---|---|
| Har en e92 335xi som för ett tag sedan började föra väsen av sig från höger framhjul. Vid vänstersvängar hörs ett klickande/klonkande ljud som blir allt högre ju mer jag svänger. Bilen fungerar som den ska för övrigt och inga andra symptom har uppstått. Har för tillfället inte möjlighet att själv höja upp bilen, ta av hjulet och kika på om något sitter löst/gått sönder. Tacksam för tips på vad som eventuellt kan vara felet. | |
| Ingen som upplevt något liknande tidigare eller som har en aning om vad som kan vara felet? All hjälp uppskattas! | |
| Utan att ha undersökt blir det svårt att sitta och gissa kan vara drivknut,bussning,hjullager, topplagring. Hur långt har den gått tex? | |
| Om du står stilla o ger fullt rattutslag åt bägge håll. Låter det något då? | |
|
Krängningshämmarlänkarna kan knäppa lite om det börjar bli glapp eller om dom sitter löst. Borde gå att känna på dessa genom att vrida fullt rattutslag och sedan dra i länkarna med handen. Känns som en grej som borde ge upp först. Länk <- skruvas i den undre änden på den där länken, dock på en icke fyrhjulsdriven bil så kan se lite annorlunda ut på en x-drive. |
|
| Det är en 08 som gått 10 600 mil. Inget ljud hörs när jag står stilla vid fullt rattutslag. | |
| Tack för tipset steifan! Går på semester nu nästa vecka så får då äntligen tid att ta tag i problemet. Ska ta och känna på länkarna och se om de är lösa. | |
|
Har kikat på det nu och det stämmer att det är krängningshämmarlänken som är lös. Räcker det med att spänna denna själv för hand med ringnyckel eller kan det vara så att det är bussningen som är kass och behöver bytas ut helt? Hur hårt spänner jag om detta räcker och behöver jag ta av hjulet för att göra detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.