|
|
|
|---|---|
|
Hur långt går en automatlåda på dessa modeller generellt? Antar att oljan ska bytas vid visst miltal? | |
|
Är automatlådan servad så borde den hålla bilens övriga livstid ut. BMW servar aldrig sina växellådor, det är s.k. "Lifetime"-olja i dem vilket är rent dravel. T.ex. ZF själva förordar oljebyte var 100 000:e kilometer, och av erfarenhet fungerar lådorna då mycket bra och länge. |
|
|
Tackar för svaret! Är inne på att köpa en -05 Utan denna monitor/dator ( vad den nu kallas) med cheklista över bilen? Något mer man bör kolla? Har hört el och vattenpump? Samt att de kan ta in vatten? Finns även taklucka? |
|
| Den elektriska vattenpumpen går sönder förr eller senare. Min gick sönder vid 12000 mil, kostar mellan 8-11000 att laga på verkstad, inklusive ny termostat. | |
|
Tack! Tacksam för alla tips o råd! Ingen som haft problem med takluckan eller annan el? |
|
|
Generellt väldigt driftsäker bil. Min 325i -05 såldes efter 27.000 mil i våras och det enda som byttes på den var vattenpumpen någonstans vid 22.000 mil. Sedan behövdes en ABS-ring göras ren och shimsa ut ABS-givaren. Det är nog den bästa bil jag någonsin haft! **BMW-ägare i 37 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Tack Mats! Känns skönt och höra nu sådär en timme efter köp 325i -05 16 000 mil :) Ska hämtas på måndag:) Dock visste han inte om vattenpumpen var bytt, och jag hitta inga papper på det. Den lät bra i motor och kändes bra så är väll bara att hålla tummarna!:) |
|
| Tackar alla för deras tips och råd! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.