|
|
|
|---|---|
|
Min 530 startar inte. Det enda som händer när man startar är ett fult ljud från startmotorn. Bytte startmotor men ingen skillnad i ljudet. Här är en film på hur det låter: Länk Halp pls, jag har slut på idéer. | |
|
Hej, för mig låter det normalt om bilen inte startar. Det låter som att batteriet är lite dåligt/trött. Vad har du för spänning? Om spänningen är lägre än 12,3V (bör ligga runt 12,6V om batteriet är ok) så ladda batteriet i 24h. Om bilen kördes en kort sträcka sista gången så kan den ha blivit sur. Man får då köra startmotorn i ca 20 s åt gången och samtidigt hålla full gas. |
|
| När batteriet varit trött för mig brukar inte ens startmotorn dra runt. Brukar bara låta, klick-klick-klick... | |
|
Kolla om den tänder till på startgas. Har du minst 20 liter i tanken? |
|
| Trött batteri, eller dålig eller dåligt me bensin. Prova o bogsera igång den. | |
| Är det trött batteri så ska den gå igång med startkablar, är bränslepumpen sugstråle dålig så sker det jag beskrec ovan om man har under 20 liter i tanken. | |
|
Så, efter en vända hos BMW så konstaterade dom att en bult till startmotorn var av, så den satt lite fel så drevet fick aldrig någon kontakt. Nu startar den igen. |
|
| Vad kostade felsökning och reparation? | |
| 9900:-, som hittat... då ingick även nya tändstift :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.